Winogradzka Akademia Małego Inżyniera
Kategoria
1 - Nowe Winogrady Północ, Nowe Winogrady Południe, Nowe Winogrady Wschód, Stare Winogrady
Nazwa projektu
Winogradzka Akademia Małego Inżyniera
Skrócony opis projektu
Szkoła Podstawowa nr 38: Festiwal naukowy, zakup robotów do programowania i szkolenie dla nauczycieli.
Opis projektu
Projekt realizowany w Szkole Podstawowej nr 38 w Poznaniu, jego celem jest edukacja uczniów w zakresie robotyki i programowania z wykorzystaniem interaktywnych metod nauki. Projekt zakłada realizację trzech działań:
1.Organizacja Festiwalu naukowego - jednodniowe święto nauki w szkole w trakcie którego uczniowie wezmą udział w pokazach naukowych, pokazie druku 3D oraz warsztatów z programowania z wykorzystaniem robotów. Każda z festiwalowych aktywności zbliży uczniów do nieodkrytego przez nich świata technologii, uczestnicy będą mieli szansę dowiedzieć się jak rozwija się współczesna technologia, jak funkcjonują roboty i jak ważny jest rozwój dziedzin nauk ścisłych i technologicznych.
2.Zakup 12 zestawów robotów do nauki programowania oraz 2 laptopów nauczycielskich do prowadzenia zajęć.
3.Szkolenie dla nauczycieli z wykorzystania robotów do nauki programowania. W ramach szkolenia nauczyciele poznają zasady programowania robota do wykonywania konkretnych czynności w dwóch środowiskach programistycznych skierowanych do różnych grup wiekowych - Scratch dla uczniów młodszych i Python dla starszych. W ramach szkolenia nauczyciele otrzymają skrypt zajęciowy z materiałami do wykorzystania na lekcjach, dzięki temu będą mogli wdrożyć roboty w ramach nauki programowania przewidzianej w podstawie programowej.
Festiwal naukowy ma za zadanie pokazania uczniom znaczenia wiedzy i umiejętności z zakresu nauk ścisłych i wzrost motywacji do ich nauki. Natomiast dzięki zakupom pomocy dydaktycznych i szkoleniom szkoła będzie mogła wprowadzić edukację programistyczną jako stały element dydaktyczny i jako propozycja zajęć dodatkowych.
1.Organizacja Festiwalu naukowego - jednodniowe święto nauki w szkole w trakcie którego uczniowie wezmą udział w pokazach naukowych, pokazie druku 3D oraz warsztatów z programowania z wykorzystaniem robotów. Każda z festiwalowych aktywności zbliży uczniów do nieodkrytego przez nich świata technologii, uczestnicy będą mieli szansę dowiedzieć się jak rozwija się współczesna technologia, jak funkcjonują roboty i jak ważny jest rozwój dziedzin nauk ścisłych i technologicznych.
2.Zakup 12 zestawów robotów do nauki programowania oraz 2 laptopów nauczycielskich do prowadzenia zajęć.
3.Szkolenie dla nauczycieli z wykorzystania robotów do nauki programowania. W ramach szkolenia nauczyciele poznają zasady programowania robota do wykonywania konkretnych czynności w dwóch środowiskach programistycznych skierowanych do różnych grup wiekowych - Scratch dla uczniów młodszych i Python dla starszych. W ramach szkolenia nauczyciele otrzymają skrypt zajęciowy z materiałami do wykorzystania na lekcjach, dzięki temu będą mogli wdrożyć roboty w ramach nauki programowania przewidzianej w podstawie programowej.
Festiwal naukowy ma za zadanie pokazania uczniom znaczenia wiedzy i umiejętności z zakresu nauk ścisłych i wzrost motywacji do ich nauki. Natomiast dzięki zakupom pomocy dydaktycznych i szkoleniom szkoła będzie mogła wprowadzić edukację programistyczną jako stały element dydaktyczny i jako propozycja zajęć dodatkowych.
Lokalizacja, miejsce realizacji projektu
Ulica, rejon ulic
Szkoła Podstawowa nr 38 przy Zespole Szkolno-Przedszkolnym nr 10 w PoznaniuInne istotne informacje dotyczące lokalizacji
ul. Romana Brandstaettera 6, 61-659 PoznańPotencjalni odbiorcy projektu
Uczniowie klas I-VIII i nauczyciele Szkoły Podstawowej nr 38, projekt uzyskał zgodę Dyrektora placówki.
Uzasadnienie dla realizacji projektu
Propozycja projektu jest odpowiedzią na rozwój technologii w otaczającym nas świecie, który stanowi wyzwanie dla współczesnej edukacji. Konieczne stało się stosowanie nowych form nauczania, zachęcających uczniów do samodzielnego zdobywania wiedzy. Widać to również w nowej podstawie programowej, która obejmuje naukę programowania już od najmłodszych klas. Niestety wielu uczniów nie lubi przedmiotów ścisłych, uważa że są zbyt trudne i nudne. Jednocześnie na co dzień chętnie i sprawnie posługują się wieloma sprzętami technologicznymi. Jednakże niewielu z nich trzymając w ręku smartphone zastanawia się nad tym na jakiej zasadzie on działa i jak są zaprogramowane aplikacje których używa? W ramach działań projektowych chcemy wykorzystać ich naturalną chęć do korzystania z nowych technologii, aby kształtować umiejętności, poszerzać wiedzę i motywować do dalszej nauki.
Projektowanie uniwersalne
Czy projekt jest zgodny z zasadami projektowania uniwersalnego:
TAK
Projekt jest skierowany do uczniów i kadry Szkoły Podstawowej nr 38, realizowany w szkole dostosowanej do potrzeb uczniów z niepełnosprawnościami, którzy do niej uczęszczają.
Szacunkowy koszt projektu
Składowa projektu | Koszt [w zł] |
---|---|
Zestaw szkolny do nauki programowania 12 robotów | 7 200 |
Laptop do prowadzenia zajęć z programowania dla nauczyciela - 2 sztuki | 8 000 |
Organizacja Festiwalu naukowego | 5 800 |
Organizacja szkolenia programowanie z użyciem robotów oraz materiały szkoleniowe | 4 000 |
SUMA: | 25 000 |
Czy projekt generuje koszty utrzymania w kolejnych latach?
NIE
Dodatkowe załączniki
Zgoda Dyrektora ZS-P nr 10 | projekt nr 59.pdf |
Kontakt do wnioskodawcy
Ocena projektu
Projekt został wstępnie zaakceptowany przez Gabinet Prezydenta.
Opiniowanie projektu przez:
-
wydział/jednostka wiodący/a
:
Wydział Oświaty
Projekt jest rekomendowany do realizacji przez Jednostkę
Karta Oceny Projektu Projekt jest rekomendowany do realizacji: takZespół Obradował w składzie: Przemysław Foligowski, Piotr GarlaczKryteria zasadnicze 1. Zgodność z kompetencjami gminy - Czy proponowane zadanie jest zgodne z kompetencjami gminy i zakresem zadań realizowanych przez jednostki miejskie? - tak2. Zgodność z prawem lokalnym - Czy w dniu zgłoszenia projekt jest zgodny z obowiązującymi w Mieście planami, politykami i programami a w szczególności z:- zapisami miejskiego planu zagospodarowania – obowiązującymi oraz będącymi w opracowaniu? (w razie konieczności można zasięgnąć opinii WUiA, MPU, MKZ, MIR, PIM),
- innymi uchwałami Rady,
- zarządzeniami Prezydenta
3. Zgodność z przyjętą strategią i programami Miasta - Czy w dniu zgłoszenia projekt jest zgodny ze obowiązującą Strategią i programami Miasta Poznania? - tak4. Zadanie przewidziane do realizacji w Budżecie Miasta lub Wieloletniej Prognozie Finansowej - Czy proponowane zadanie jest już uwzględnione w Budżecie Miasta lub Wieloletniej Prognozie Finansowej? - nie5. Współpraca instytucjonalna - Czy projekt wymaga współpracy instytucjonalnej? - nie- Czy osoby odpowiedzialne za kierowanie daną instytucją przedstawiły wyraźną pisemną gotowość do współpracy w formie oświadczenia? - nie dotyczy6. Założenie o wykonaniu tylko jednego elementu - Czy projekt zakłada wykonanie wyłącznie jednego z elementów (etapów) realizacji zadania (np. dokumentacji projektowej), które w latach kolejnych będzie wymagało wykonania dalszych jego elementów (etapów), nieuwzględnionych we wniosku na dany rok? - nie7. Realizacja zadania dotycząca nieruchomości będącej własnością Miasta - Czy projekt dotyczy nieruchomości będącej własnością Miasta, na której prowadzona jest działalność komercyjna (nie dotyczy działalności dotowanej przez Miasto), przez którą rozumie się działalność prowadzoną w celu osiągania zysków? - nie8. Komercyjność projektu - Czy projekt ma charakter komercyjny tzn. wynika z niego, że można z niego czerpać bezpośrednie korzyści finansowe (przychody) w związku z realizacją projektu? - nie9. Możliwość realizacji zadania w przeciągu kolejnego roku budżetowego? - Czy możliwa jest realizacja zadania w trakcie roku budżetowego 2022 lub - w przypadku projektów inwestycyjnych, których realizacja wymaga przeprowadzenia czynności przygotowawczych, polegających np. na sporządzeniu dokumentacji projektowej lub pozyskaniu m.in. stosownych pozwoleń, uzgodnień oraz opinii - w trakcie kolejnego roku budżetowego? - tak10. Projekt zakładający budowę pomnika lub innych form upamiętnienia - Czy projekt zakłada budowę pomnika/pomników lub innych form upamiętnienia regulowanych przez odrębne przepisy? - nie11. Zgodność z przepisami prawa - Czy projekt narusza obowiązujące przepisy prawa, prawa osób trzecich, w tym prawa własności, ochrony wizerunku i dobrego imienia? - nie12. Realizacja na terenie miasta Poznania - Czy miejsce realizacji projektu wykracza poza teren Miasta Poznania? - nie13. Czy projekt jest wykonalny technicznie? - Wykonalność techniczna projektu, zgodna z wiedzą planistyczną i inżynieryjną, która polega na analizie m.in. czy:
a) projekt nie narusza norm, standardów oraz przepisów technicznych,
b) projekt jest możliwy do zrealizowania we wskazanej w zgłoszeniu projektu lokalizacji, w tym czy realizacja projektu nie koliduje z realizowanymi przedsięwzięciami Miasta,
c) realizacja projektu we wskazanej w zgłoszeniu projektu lokalizacji nie naruszy gwarancji udzielonej Miastu przez wykonawcę na istniejącą w tej lokalizacji infrastrukturę,
d) dostępne na rynku technologie umożliwiają realizację projektu,
e) do realizacji projektu są wymagane decyzje administracyjne, pozwolenia, zezwolenia, opinie lub inne dokumenty techniczne, a w konsekwencji, czy ich uzyskanie jest możliwe i pozwoli zrealizować projekt w trakcie roku budżetowego,
f) projekt nie zawiera wskazania potencjalnego wykonawcy, trybu jego wyboru lub znaków towarowych. - tak14. Konieczna dodatkowa opinia MKZ - Czy projekt wymaga opinii MKZ? - nie15. Możliwość realizacji zadania przez wydział/jednostkę - Czy możliwa jest realizacja zadania w całości przez wyznaczony wydział i/lub podległe mu jednostki? Czy w przypadku projektów inwestycyjnych wszystkie składowe projektu i lokalizacje są możliwe do realizacji przez Państwa wydział/jednostkę?
W przypadku negatywnej odpowiedzi należy skontaktować się z pracownikami Gabinetu Prezydenta. - takKOSZTY Koszt projektu (kwota w zł) - określony przez Wnioskodawcę - 25 000 złKoszt utrzymania projektu w kolejnych 5 latach określony przez Wnioskodawcę - NIE OKREŚLONO KOSZTÓWA. Czy wymagany budżet całkowity na realizację projektu jest zgodny z limitami finansowymi wskazanymi w Zasadach PBO22? - takB. Czy łączny koszt utrzymania projektu w kolejnych 5 latach przekracza 30% wartości zgłoszonego projektu? - nie
Koszt projektu (kwota w zł) - określony przez wydział merytoryczny - 25 000 złKoszt utrzymania projektu w kolejnych 5 latach określony przez wydział merytoryczny - NIE OKREŚLONO KOSZTÓWKoszt oznakowania zrealizowanego projektu - NIE OKREŚLONO KOSZTÓWA. Czy wymagany budżet całkowity na realizację projektu jest zgodny z limitami finansowymi wskazanymi w Zasadach PBO22? - takB. Czy łączny koszt utrzymania projektu w kolejnych 5 latach przekracza 30% wartości zgłoszonego projektu? - nie
Opinie Rad Osiedli:
-
Administrator Osiedla - OSIEDLE STARE WINOGRADY
Projekt jest rekomendowany do realizacji przez Jednostkę
Karta Oceny Projektu Projekt jest rekomendowany do realizacji: takUzasadnienie Współczesność, a zwłaszcza przyszłe lata, kiedy dzisiejsi uczniowie szkoły będą wkraczać w życie dorosłe, stawiają nowe wyzwania przed nauczycielami i edukacją. Projekt stwarza znakomite warunki, aby dzieci w szkole zostały lepiej przygotowane do tego z czym zetkną się za kilka lat. Nowoczesne umiejętności i nowa wiedza, które ten projekt zawiera, będą ich codziennością. Stworzona w szkole baza i przygotowanie nauczycieli umożliwi także korzystać z efektów tego projektu w kolejnych latach i zwiększy pulę beneficjentów o kolejne roczniki uczniów.Zespół Obradował w składzie: Krzysztof Janczewski - Przewodniczący Halina Owsiana Wojciech Dobski Maria AdamczewskaKryteria zasadnicze Czy projekt jest funkcjonalny? - takCzy projekt jest zgodny z istniejącą infrastrukturą? - takCzy realizacja projektu pozytywnie wpłynie na otoczenie? - takCzy projekt zaspokaja potrzeby lokalne? - tak