Poprawa bezpieczeństwa strażaków GRS Poznań
Kategoria
	            	
			          
    11 - Fabianowo-Kotowo, Górczyn, Junikowo, Kwiatowe, Ławica
			        
			     Nazwa projektu
	            	
						Poprawa bezpieczeństwa strażaków GRS Poznań
			        
		        Skrócony opis projektu
	            	
						Zakup środków ochrony indywidualnej, celem poprawy bezpieczeństwa i umiejętności podczas działań ratowniczych w rejonie.
			        
		        Opis projektu
	            	
			            
    
    Poprawa bezpieczeństwa i zwiększenie mobilność podczas działań strażaków z GRS Poznań. W tym celu proponuje zakup sprzętu ochrony indywidulanej. Proponowane środki to ubrania wiatrochronne, lekkie hełmy , plecaki transportowe, sprzęt medyczny, sprzęt do ratownictwa z wykorzystaniem technik linowych, sprzęt do ratownictwa i ochrony indywidualnej podczas działań powodziowych, sprzęt logistyczny taki jak kanistry do transportu i przechowywania wody pitnej , namioty oraz odbiorniki systemu GPS. Ponadto przeszkolenie członków w specjalistycznych technikach ratowniczych takich jak , ratownictwo wysokościowe, ratownictwo na wodach szybko płynących, topografii, pozyskiwania, opracowywania i wykorzystywania danych z systemu GPS oraz z map do efektywnego prowadzenia poszukiwań w terenie otwartym, a także ich właściwego dokumentowania etc.
			        
			     Lokalizacja, miejsce realizacji projektu
	            	Ulica, rejon ulic
Osiedle ŁawicaInne istotne informacje dotyczące lokalizacji
ul. Stefanii Wojtulanis - Karpińskiej 7Potencjalni odbiorcy projektu
	            	
						Strażacy GRS Poznań, mieszkańcy rejonu
			        
			     Uzasadnienie dla realizacji projektu
	            	
						W dobie zmieniającego się klimatu i licznych katastrof naturalnych jak i spowodowanych czynnikiem ludzkim dostrzegam potrzebę działania lekkich i mobilnych grup OSP wspierających jednostki PSP w terenie zurbanizowanym. To ochotnicy – sąsiedzi będą i już wpierają lokalną społeczność podczas powodzi , wichur , pandemii, rozległych katastrof budowlanych . Jako lekkie zespoły ratownicze są w stanie dotrzeć do każdego potrzebującego dostarczając wodę, udzielając pomocy przedmedycznej , czy wykonując podstawowe czynności ratownicze, dystrybuować podstawowe produkty . W ramach małych ojczyzn są doskonałym uzupełnieniem systemu KSR-G i OC na terenie naszej dzielnicy i nie tylko. GRS niejednokrotnie dała się poznać jako prężnie działająca jednostka szczególnie przy poszukiwaniu osób zaginionych na terenie całego kraju , a także jako wsparcie dla SGPR Poznań podczas katastrof budowlanych. Będąc lepiej wyposażone i wyszkolone zapewnią skuteczniejszą pomoc mieszkańcom rejonu, którzy znajdą się w potrzebie.
			        
			     Projektowanie uniwersalne
		            
		            	Czy projekt jest zgodny z zasadami projektowania uniwersalnego: 
	                		NIE
	                
	            	
						Dotyczy ratowników-ochotników Grupy Ratownictwa Specjalistycznego Poznań.
			        
			     Szacunkowy koszt projektu
		                | Składowa projektu | Koszt [w zł] | 
|---|---|
| Środki ochrony indywidulanej i wyposażenie osobiste oraz sprzęt ratowniczy | 200 000 | 
| Sprzęt logistyczny | 50 000 | 
| Szkolenia i kursy | 40 000 | 
| Motocykl kros z wyposażeniem dla motocyklisty | 30 000 | 
| Nanodron do poszukiwań podczas zdarzeń i katastrof | 50 000 | 
| Oznakowanie PBO | 1 000 | 
| SUMA: | 371 000 | 
Czy projekt generuje koszty utrzymania w kolejnych latach?
	                
	                		NIE
	                
	            Dodatkowe załączniki
	                | Oświadczenie GRS Poznań | o_wiadczenie GRS OSP POZNA_.pdf | 
Kontakt do wnioskodawcy
        			
		
 	        	
        
	
        		Ocena projektu
	        			
	        			
		
				Projekt został wstępnie zaakceptowany przez Gabinet Prezydenta.
			    Opiniowanie projektu przez:
- 
				                            
			                               
			                                    
			                                    	wydział/jednostka wiodący/a
			                                    : 
											
											Wydział Zarządzania Kryzysowego i Bezpieczeństwa
				                            
												
			                               
			                                                                   
			                                    	Projekt jest rekomendowany do realizacji przez JednostkęKarta Oceny Projektu Projekt jest rekomendowany do realizacji: takUzasadnienie Wydział Zarządzania Kryzysowego i Bezpieczeństwa pozytywnie opiniuje projekt. Zaproponowana kwota powinna być wystarczająca do zrealizowania zadania.Zespół Obradował w składzie: Witold Rewers, Marcin Rzepecki, Marcin MichalskiKryteria zasadnicze 1. Zgodność z kompetencjami gminy - Czy proponowane zadanie jest zgodne z kompetencjami gminy i zakresem zadań realizowanych przez jednostki miejskie? - tak2. Zgodność z prawem lokalnym - Czy w dniu zgłoszenia projekt jest zgodny z obowiązującymi w Mieście planami, politykami i programami a w szczególności z:- zapisami miejskiego planu zagospodarowania – obowiązującymi oraz będącymi w opracowaniu? (w razie konieczności można zasięgnąć opinii WUiA, MPU, MKZ, MIR, PIM),
- innymi uchwałami Rady,
- zarządzeniami Prezydenta
 3. Zgodność z przyjętą strategią i programami Miasta - Czy w dniu zgłoszenia projekt jest zgodny ze obowiązującą Strategią i programami Miasta Poznania? - tak4. Zadanie przewidziane do realizacji w Budżecie Miasta lub Wieloletniej Prognozie Finansowej - Czy proponowane zadanie jest już uwzględnione w Budżecie Miasta lub Wieloletniej Prognozie Finansowej? - nie5. Współpraca instytucjonalna - Czy projekt wymaga współpracy instytucjonalnej? - nie- Czy osoby odpowiedzialne za kierowanie daną instytucją przedstawiły wyraźną pisemną gotowość do współpracy w formie oświadczenia? - nie dotyczy6. Założenie o wykonaniu tylko jednego elementu - Czy projekt zakłada wykonanie wyłącznie jednego z elementów (etapów) realizacji zadania (np. dokumentacji projektowej), które w latach kolejnych będzie wymagało wykonania dalszych jego elementów (etapów), nieuwzględnionych we wniosku na dany rok? - nie7. Realizacja zadania dotycząca nieruchomości będącej własnością Miasta - Czy projekt dotyczy nieruchomości będącej własnością Miasta, na której prowadzona jest działalność komercyjna (nie dotyczy działalności dotowanej przez Miasto), przez którą rozumie się działalność prowadzoną w celu osiągania zysków? - nie8. Komercyjność projektu - Czy projekt ma charakter komercyjny tzn. wynika z niego, że można z niego czerpać bezpośrednie korzyści finansowe (przychody) w związku z realizacją projektu? - nie9. Możliwość realizacji zadania w przeciągu kolejnego roku budżetowego? - Czy możliwa jest realizacja zadania w trakcie roku budżetowego 2022 lub - w przypadku projektów inwestycyjnych, których realizacja wymaga przeprowadzenia czynności przygotowawczych, polegających np. na sporządzeniu dokumentacji projektowej lub pozyskaniu m.in. stosownych pozwoleń, uzgodnień oraz opinii - w trakcie kolejnego roku budżetowego? - tak10. Projekt zakładający budowę pomnika lub innych form upamiętnienia - Czy projekt zakłada budowę pomnika/pomników lub innych form upamiętnienia regulowanych przez odrębne przepisy? - nie11. Zgodność z przepisami prawa - Czy projekt narusza obowiązujące przepisy prawa, prawa osób trzecich, w tym prawa własności, ochrony wizerunku i dobrego imienia? - nie12. Realizacja na terenie miasta Poznania - Czy miejsce realizacji projektu wykracza poza teren Miasta Poznania? - nie13. Czy projekt jest wykonalny technicznie? - Wykonalność techniczna projektu, zgodna z wiedzą planistyczną i inżynieryjną, która polega na analizie m.in. czy:
 a) projekt nie narusza norm, standardów oraz przepisów technicznych,
 b) projekt jest możliwy do zrealizowania we wskazanej w zgłoszeniu projektu lokalizacji, w tym czy realizacja projektu nie koliduje z realizowanymi przedsięwzięciami Miasta,
 c) realizacja projektu we wskazanej w zgłoszeniu projektu lokalizacji nie naruszy gwarancji udzielonej Miastu przez wykonawcę na istniejącą w tej lokalizacji infrastrukturę,
 d) dostępne na rynku technologie umożliwiają realizację projektu,
 e) do realizacji projektu są wymagane decyzje administracyjne, pozwolenia, zezwolenia, opinie lub inne dokumenty techniczne, a w konsekwencji, czy ich uzyskanie jest możliwe i pozwoli zrealizować projekt w trakcie roku budżetowego,
 f) projekt nie zawiera wskazania potencjalnego wykonawcy, trybu jego wyboru lub znaków towarowych. - nie dotyczy14. Konieczna dodatkowa opinia MKZ - Czy projekt wymaga opinii MKZ? - nie dotyczy15. Możliwość realizacji zadania przez wydział/jednostkę - Czy możliwa jest realizacja zadania w całości przez wyznaczony wydział i/lub podległe mu jednostki? Czy w przypadku projektów inwestycyjnych wszystkie składowe projektu i lokalizacje są możliwe do realizacji przez Państwa wydział/jednostkę?
 W przypadku negatywnej odpowiedzi należy skontaktować się z pracownikami Gabinetu Prezydenta. - takKOSZTY Koszt projektu (kwota w zł) - określony przez Wnioskodawcę - 371 000 złKoszt utrzymania projektu w kolejnych 5 latach określony przez Wnioskodawcę - NIE OKREŚLONO KOSZTÓWA. Czy wymagany budżet całkowity na realizację projektu jest zgodny z limitami finansowymi wskazanymi w Zasadach PBO22? - takB. Czy łączny koszt utrzymania projektu w kolejnych 5 latach przekracza 30% wartości zgłoszonego projektu? - nie
 Koszt projektu (kwota w zł) - określony przez wydział merytoryczny - 371 000 złKoszt utrzymania projektu w kolejnych 5 latach określony przez wydział merytoryczny - NIE OKREŚLONO KOSZTÓWKoszt oznakowania zrealizowanego projektu - NIE OKREŚLONO KOSZTÓWA. Czy wymagany budżet całkowity na realizację projektu jest zgodny z limitami finansowymi wskazanymi w Zasadach PBO22? - takB. Czy łączny koszt utrzymania projektu w kolejnych 5 latach przekracza 30% wartości zgłoszonego projektu? - nie
Opinie Rad Osiedli:
- Administrator Osiedla - OSIEDLE ŁAWICA
 
		 drukuj
 drukuj