Sportowe Naramowice - rozbudowa infrastruktury 2022
Kategoria
7- Morasko-Radojewo, Naramowice, Umultowo
Nazwa projektu
Sportowe Naramowice - rozbudowa infrastruktury 2022
Skrócony opis projektu
Budowa bieżni lekkoatletycznych zakończonych skoczniami w dal oraz toru
rowerowego pumptrack.
Opis projektu
Wieloletnia koncepcja projektu "Sportowe Naramowice" zakłada
usystematyzowaną rozbudowę infrastruktury sportowo-rekreacyjnej na terenie
Naramowic.
Bezpośrednie rozmowy i wizje lokalne z Panią Dyrektor Szkoły Podstawowej nr 60
przy ul. Boranta i Panią Dyrektor Zespołu Szkolno-Przedszkolnego nr 1 na osiedlu
Łokietka oraz nauczycielami lekcji wychowania fizycznego a także konsultacje z
mieszkańcami na lokalnych grupach portalu społecznościowego wykazały bardzo
dużą potrzebę rozbudowy infrastruktury o charakterze sportowo-rekreacyjnym na
Naramowicach.
Projekt "Sportowe Naramowice - rozbudowa infrastruktury 2022" zakłada budowę:
- trzytorowej bieżni lekkoatletycznej na 60 metrów zakończonej skocznią w dal
(teren SP nr 60)
- czterotorowej bieżni lekkoatletycznej na 60 metrów zakończonej skocznią w dal
(teren ZSP nr 1)
- toru rowerowego typu pumptrack w Parku przy Żurawińcu
Celem projektu jest budowa obiektów dających możliwość czynnego wypoczynku oraz promowanie zdrowego trybu życia. Tereny szkół, które są naturalnymi wspólnymi przestrzeniami lokalnej społeczności stanowią gwarancję dobrej inwestycji. Z kolei osadzenie toru rowerowego typu pumptrack w Parku przy Żurawińcu będzie stanowić dopełnienie rozwoju przestrzeni, która cieszy się dużą popularnością wielu mieszkańców. Pumptrack to specjalnie zaprojektowany tor przeszkód składający się z garbów, zakrętów profilowanych oraz małych „hopków” o utwardzonej nawierzchni w kształcie pętli. Umożliwia jazdę na rowerach, deskorolkach, rolkach czy hulajnogach. To trwała, odporna na warunki atmosferyczne i akty wandalizmu nawierzchnia.
Nowe, bezpieczne, atrakcyjnie wyglądające obiekty sportowo-rekreacyjne stanowią zachętę do uprawniania aktywności fizycznej będącej skuteczną formą walki z wadami narządów ruchu oraz otyłością.
usystematyzowaną rozbudowę infrastruktury sportowo-rekreacyjnej na terenie
Naramowic.
Bezpośrednie rozmowy i wizje lokalne z Panią Dyrektor Szkoły Podstawowej nr 60
przy ul. Boranta i Panią Dyrektor Zespołu Szkolno-Przedszkolnego nr 1 na osiedlu
Łokietka oraz nauczycielami lekcji wychowania fizycznego a także konsultacje z
mieszkańcami na lokalnych grupach portalu społecznościowego wykazały bardzo
dużą potrzebę rozbudowy infrastruktury o charakterze sportowo-rekreacyjnym na
Naramowicach.
Projekt "Sportowe Naramowice - rozbudowa infrastruktury 2022" zakłada budowę:
- trzytorowej bieżni lekkoatletycznej na 60 metrów zakończonej skocznią w dal
(teren SP nr 60)
- czterotorowej bieżni lekkoatletycznej na 60 metrów zakończonej skocznią w dal
(teren ZSP nr 1)
- toru rowerowego typu pumptrack w Parku przy Żurawińcu
Celem projektu jest budowa obiektów dających możliwość czynnego wypoczynku oraz promowanie zdrowego trybu życia. Tereny szkół, które są naturalnymi wspólnymi przestrzeniami lokalnej społeczności stanowią gwarancję dobrej inwestycji. Z kolei osadzenie toru rowerowego typu pumptrack w Parku przy Żurawińcu będzie stanowić dopełnienie rozwoju przestrzeni, która cieszy się dużą popularnością wielu mieszkańców. Pumptrack to specjalnie zaprojektowany tor przeszkód składający się z garbów, zakrętów profilowanych oraz małych „hopków” o utwardzonej nawierzchni w kształcie pętli. Umożliwia jazdę na rowerach, deskorolkach, rolkach czy hulajnogach. To trwała, odporna na warunki atmosferyczne i akty wandalizmu nawierzchnia.
Nowe, bezpieczne, atrakcyjnie wyglądające obiekty sportowo-rekreacyjne stanowią zachętę do uprawniania aktywności fizycznej będącej skuteczną formą walki z wadami narządów ruchu oraz otyłością.
Lokalizacja, miejsce realizacji projektu
Ulica, rejon ulic
Teren Szkoły Podstawowej nr 60 przy ul. Boranta, teren Zespołu Szkolno- Przedszkolnego nr 1 przy os. Łokietka, teren Parku przy Żurawińcu przy ul. Jasna Rola.Inne istotne informacje dotyczące lokalizacji
Wytypowane lokalizacje są ogólnodostępne dla mieszkańców.Potencjalni odbiorcy projektu
Wszyscy mieszkańcy - w tym najmłodsi, młodzież szkolna, licealna oraz dorośli.
Uzasadnienie dla realizacji projektu
Osiedle Naramowice w ostatnich latach dynamicznie rozbudowuje się, przybywa nowych mieszkańców - w tym dzieci, które potrzebują miejsc do bezpiecznego uprawiania aktywności ruchowej. Szczególnie dzieci i młodzież potrzebują atrakcyjnych i bezpiecznych obiektów zachęcających do zdrowego ruchu na świeżym powietrzu. Projekt "Sportowe Naramowice - rozbudowa infrastruktury 2022" jest częścią przemyślanej i zaplanowanej przez Radę Osiedla Naramowice koncepcji mającej poprawić komfort życia mieszkańców.
Projektowanie uniwersalne
Czy projekt jest zgodny z zasadami projektowania uniwersalnego:
TAK
Projekt zakłada możliwość korzystania z nowych obiektów przez wszystkich zainteresowanych mieszkańców.
Szacunkowy koszt projektu
Składowa projektu | Koszt [w zł] |
---|---|
Trzytorowa bieżnia lekkoatletyczna na 60 metrów zakończona skocznią w dal (teren SP nr 60 przy ul. Boranta)
1. Prace przygotowawcze: przygotowanie podłoża pod budowę bieżni (mechaniczne wykonanie koryta, wywiezienie ziemi z terenu budowy, mechaniczne profilowanie i zagęszczenie podłoża pod warstwy konstrukcyjne nawierzchni w gruncie kat. I-IV, separacja warstw gruntu geowłókninami, warstwy odsączające z piasku w korycie itp) 2. Prace wykończeniowe: montaż belki w nawierzchni rozbieżni - młodzieżowa deska do odbicia w dal z pokrywą do pokrycia naw. PU; dostawa i montaż nawierzchni poliuretanowej typu natrysk z certyfikatem IAAF w kolorze ceglastym wraz z kompletem linii. Nawierzchnia o przekroju: 30mm warstwa stabilizująco elastyczne ET, 11 mm mata SBR, mm natrysk EPDM. Łączna powierzchnia: 309 m2. |
120 000 |
Czterotorowa bieżnia lekkoatletyczna na 60 metrów zakończona skocznią w dal (teren Zespołu Szkolno-Przedszkolnego nr 1 na osiedlu Łokietka)
1. Prace przygotowawcze: przygotowanie podłoża pod budowę bieżni (mechaniczne wykonanie koryta, wywiezienie ziemi z terenu budowy, mechaniczne profilowanie i zagęszczenie podłoża pod warstwy konstrukcyjne nawierzchni w gruncie kat. I-IV, separacja warstw gruntu geowłókninami, warstwy odsączające z piasku w korycie itp) 2. Prace wykończeniowe: montaż belki w nawierzchni rozbieżni - młodzieżowa deska do odbicia w dal z pokrywą do pokrycia naw. PU; dostawa i montaż nawierzchni poliuretanowej typu natrysk z certyfikatem IAAF w kolorze ceglastym wraz z kompletem linii. Nawierzchnia o przekroju: 30mm warstwa stabilizująco elastyczne ET, 11 mm mata SBR, mm natrysk EPDM. Łączna powierzchnia: 431 m2. |
170 000 |
Tor rowerowy typu pumptrack w Parku przy Żurawińcu
1. Wykonanie koncepcji toru rowerowego pumptrack. 2. Przygotowanie terenu: mrozoodporny materiał na nasypy, podbudowa pod warstwę jezdną itp. 3. Prace wykończeniowe: budowa warstwy jezdnej z betonu asfaltowego układanego metodą 5-7 cm. |
310 000 |
SUMA: | 600 000 |
Czy projekt generuje koszty utrzymania w kolejnych latach?
NIE
Dodatkowe załączniki
Opis_projektu_SN_2022 | Opis_projektu_SN_2022.pdf |
Kontakt do wnioskodawcy
Ocena projektu
Projekt został wstępnie zaakceptowany przez Gabinet Prezydenta.
Wydział Gospodarki Nieruchomościami wstępnie rekomenduje projekt do kolejnego etapu.
Uzasadnienie: Pozytywna opinia, trwały zarząd SP60, ZSP nr 1;
powierzenie ZLP dla działek
50/17/4/2 - MP
50/16/3/2 - MP
50/15/1/9 - MP, brak zgody zarządcy
1. Czy wnioskodawca określił dokładną lokalizację projektu:
tak
Proszę ocenić czy określono konkretną lokalizację, a nie np. teren osiedla czy teren całego miasta.
Proszę ocenić czy określono konkretną lokalizację, a nie np. teren osiedla czy teren całego miasta.
2. Czy własność gruntu umożliwia realizację projektu – tzn. czy grunt znajduje się w zasobie Miasta Poznania lub Skarbu Państwa (we władaniu Miasta):
tak
3. Czy prowadzone są postępowania w stosunku do gruntów miejskich, które uniemożliwiałyby realizację zadania:
nie dotyczy
4. Czy nieruchomość zagrożona jest utratą własności:
nie dotyczy
5. Czy projekt ma być realizowany na terenach fortyfikacji poznańskich:
nie dotyczy
Zespół obradował w składzie: Zespół obradował w składzie Katarzyna Przybysz i Bartosz Wein w dniu 30.06.2021 r.
Opiniowanie projektu przez:
-
zarządca terenu
:
Wydział Kształtowania i Ochrony Środowiska
Decyzja podjęta w pierwszym etapie: Projekt NIE jest rekomendowany do realizacji przez JednostkęNie złożono odwołaniaKarta Oceny Projektu Projekt jest rekomendowany do realizacji: nieUzasadnienie Wniosek nie jest rekomendowany do realizacji, ponieważ lokalizacja elementu pumptrack jest poza obszarem w administracji Zakładu Lasów Poznańskich, zgodnie z załączonym projektem na działce nr 2/12 ark. 19 obręb Naramowice. Natomiast należy także podkreślić, że budowa pumptrak na terenie ZLP (wraz z polaną śródleśną) wymagałoby wyłączenia gruntu z produkcji leśnej, po uprzedniej zmianie przeznaczenia w Miejscowym Planie Zagospodarowania Przestrzennego. Związane jest to ze wskazanym rodzajem nawierzchni, która jest asfaltowa i nieprzepuszczalna. Takie działanie sprzeczne jest działalnością statutową Zakładu Lasów Poznańskich. Zatem wniosek jest sprzeczny z Zasadami PBO22, ponieważ jest niezgodny z prawem lokalnym oraz polityką Miasta (Zasady PBO22 § 2 Zgłaszanie projektów 16 ppkt 4). Po ponownej weryfikacji działek, na których miałby powstać pumptrack wniosek został skierowany do zaopiniowania przez ZZM. Opinia ZZM dla realizacji projektu jest negatywna.Zespół Obradował w składzie: Przemysław Surdyk – Zastępca Dyrektora Wydziału Kształtowania i Ochrony Środowiska, Monika Rucka – Kierownik Oddziału Informacyjno – Programowego WKiOŚ -
Wydział Oświaty
Projekt jest rekomendowany do realizacji przez Jednostkę
Karta Oceny Projektu Projekt jest rekomendowany do realizacji: takUzasadnienie W zakresie obejmującym realizację projektu na terenie placówek oświatowych, projekt jet rekomendowany do realizacji przez Wydział Oświaty.Zespół Obradował w składzie: Wiesław Banaś, Piotr GarlaczKryteria zasadnicze 1. Zgodność z kompetencjami gminy - Czy proponowane zadanie jest zgodne z kompetencjami gminy i zakresem zadań realizowanych przez jednostki miejskie? - tak2. Zgodność z prawem lokalnym - Czy w dniu zgłoszenia projekt jest zgodny z obowiązującymi w Mieście planami, politykami i programami a w szczególności z:- zapisami miejskiego planu zagospodarowania – obowiązującymi oraz będącymi w opracowaniu? (w razie konieczności można zasięgnąć opinii WUiA, MPU, MKZ, MIR, PIM),
- innymi uchwałami Rady,
- zarządzeniami Prezydenta
3. Zgodność z przyjętą strategią i programami Miasta - Czy w dniu zgłoszenia projekt jest zgodny ze obowiązującą Strategią i programami Miasta Poznania? - tak4. Zadanie przewidziane do realizacji w Budżecie Miasta lub Wieloletniej Prognozie Finansowej - Czy proponowane zadanie jest już uwzględnione w Budżecie Miasta lub Wieloletniej Prognozie Finansowej? - nie5. Współpraca instytucjonalna - Czy projekt wymaga współpracy instytucjonalnej? - nie- Czy osoby odpowiedzialne za kierowanie daną instytucją przedstawiły wyraźną pisemną gotowość do współpracy w formie oświadczenia? - nie dotyczy6. Założenie o wykonaniu tylko jednego elementu - Czy projekt zakłada wykonanie wyłącznie jednego z elementów (etapów) realizacji zadania (np. dokumentacji projektowej), które w latach kolejnych będzie wymagało wykonania dalszych jego elementów (etapów), nieuwzględnionych we wniosku na dany rok? - nie7. Realizacja zadania dotycząca nieruchomości będącej własnością Miasta - Czy projekt dotyczy nieruchomości będącej własnością Miasta, na której prowadzona jest działalność komercyjna (nie dotyczy działalności dotowanej przez Miasto), przez którą rozumie się działalność prowadzoną w celu osiągania zysków? - nie8. Komercyjność projektu - Czy projekt ma charakter komercyjny tzn. wynika z niego, że można z niego czerpać bezpośrednie korzyści finansowe (przychody) w związku z realizacją projektu? - nie9. Możliwość realizacji zadania w przeciągu kolejnego roku budżetowego? - Czy możliwa jest realizacja zadania w trakcie roku budżetowego 2022 lub - w przypadku projektów inwestycyjnych, których realizacja wymaga przeprowadzenia czynności przygotowawczych, polegających np. na sporządzeniu dokumentacji projektowej lub pozyskaniu m.in. stosownych pozwoleń, uzgodnień oraz opinii - w trakcie kolejnego roku budżetowego? - tak10. Projekt zakładający budowę pomnika lub innych form upamiętnienia - Czy projekt zakłada budowę pomnika/pomników lub innych form upamiętnienia regulowanych przez odrębne przepisy? - nie11. Zgodność z przepisami prawa - Czy projekt narusza obowiązujące przepisy prawa, prawa osób trzecich, w tym prawa własności, ochrony wizerunku i dobrego imienia? - nie12. Realizacja na terenie miasta Poznania - Czy miejsce realizacji projektu wykracza poza teren Miasta Poznania? - nie13. Czy projekt jest wykonalny technicznie? - Wykonalność techniczna projektu, zgodna z wiedzą planistyczną i inżynieryjną, która polega na analizie m.in. czy:
a) projekt nie narusza norm, standardów oraz przepisów technicznych,
b) projekt jest możliwy do zrealizowania we wskazanej w zgłoszeniu projektu lokalizacji, w tym czy realizacja projektu nie koliduje z realizowanymi przedsięwzięciami Miasta,
c) realizacja projektu we wskazanej w zgłoszeniu projektu lokalizacji nie naruszy gwarancji udzielonej Miastu przez wykonawcę na istniejącą w tej lokalizacji infrastrukturę,
d) dostępne na rynku technologie umożliwiają realizację projektu,
e) do realizacji projektu są wymagane decyzje administracyjne, pozwolenia, zezwolenia, opinie lub inne dokumenty techniczne, a w konsekwencji, czy ich uzyskanie jest możliwe i pozwoli zrealizować projekt w trakcie roku budżetowego,
f) projekt nie zawiera wskazania potencjalnego wykonawcy, trybu jego wyboru lub znaków towarowych. - tak14. Konieczna dodatkowa opinia MKZ - Czy projekt wymaga opinii MKZ? - nie15. Możliwość realizacji zadania przez wydział/jednostkę - Czy możliwa jest realizacja zadania w całości przez wyznaczony wydział i/lub podległe mu jednostki? Czy w przypadku projektów inwestycyjnych wszystkie składowe projektu i lokalizacje są możliwe do realizacji przez Państwa wydział/jednostkę?
W przypadku negatywnej odpowiedzi należy skontaktować się z pracownikami Gabinetu Prezydenta. - takKOSZTY Koszt projektu (kwota w zł) - określony przez Wnioskodawcę - 600 000 złKoszt utrzymania projektu w kolejnych 5 latach określony przez Wnioskodawcę - NIE OKREŚLONO KOSZTÓWA. Czy wymagany budżet całkowity na realizację projektu jest zgodny z limitami finansowymi wskazanymi w Zasadach PBO22? - takB. Czy łączny koszt utrzymania projektu w kolejnych 5 latach przekracza 30% wartości zgłoszonego projektu? - nie
Koszt projektu (kwota w zł) - określony przez wydział merytoryczny - 600 000 złKoszt utrzymania projektu w kolejnych 5 latach określony przez wydział merytoryczny - 10 000 złKoszt oznakowania zrealizowanego projektu - NIE OKREŚLONO KOSZTÓWA. Czy wymagany budżet całkowity na realizację projektu jest zgodny z limitami finansowymi wskazanymi w Zasadach PBO22? - takB. Czy łączny koszt utrzymania projektu w kolejnych 5 latach przekracza 30% wartości zgłoszonego projektu? - nie