Mentoring kompetencyjny-przeciwdziałanie skutkom edukacji zdalnej


Kategoria
Projekt ogólnomiejski
Nazwa projektu
Mentoring kompetencyjny-przeciwdziałanie skutkom edukacji zdalnej
Skrócony opis projektu
Projekt ma na celu wsparcie młodzieży z Poznania w rozwoju kompetencji miękkich.
Opis projektu
To projekt z zakresu adaptacji edukacyjnej, społecznej i kompetencyjnej wśród dzieci i młodzieży z terenu Poznania. Głównym celem projektu jest przeciwdziałanie skutkom pandemii i edukacji zdalnej wśród 2000 osób - młodzieży w wieku 14 - 18 lat polegające na realizacji kompleksowego programu wsparcia społecznego, edukacyjnego i zawodowego. Cel główny zostanie zrealizowany poprzez następujące działania w projekcie: szkolenia i superwizje dla 550 studentów i studentek z Poznania w celu zapewnienia kadr niezbędnych do świadczenia usług z zakresu mentoringu, streetworkingu na rzecz młodzieży; konsultacje z doradcą zawodowym dla 2000 u. z użyciem narzędzi do badania predyspozycji zawodowych i analizy talentów, edycja 7-miesięcznego programu mentoringu kompetencyjnego dla 2000 uczestników. Projekt zostanie zrealizowany przede wszystkim w oparciu o metodologię mentoringu kompetencyjnego oraz o dodatkowe elementy: streetworking oraz doradztwo zawodowe. W ramach mentoringu każdy mentorowany (uczeń / uczennica) będzie współpracował z mentorem (student / studentka) w schemacie 1:1 w rozwoju wybranej kompetencji miękkiej (w zależności od potrzeb i aspiracji mentorowanego).
PRODUKTY I REZULTATY
1. Zapewnienie kadr wśród studentów z Poznania niezbędnych do świadczenia usług z zakresu mentoringu, streetworkingu na rzecz młodzieży (550 osób, 432 h szkoleń, 770 h superwizji). 2. Promowanie projektu jako efektywnego i kompleksowego programu kształcenia społecznego, edukacyjnego i zawodowego oraz rekrutowanie w formie streetworkingu 2000 uczestników, którzy najbardziej potrzebują wsparcia w Poznaniu. 3. Poznanie predyspozycji zawodowych wśród 2000 uczestników poprzez konsultacje z doradcą zawodowym (6000 h). 4. Zaspokojenie potrzeb społecznych młodzieży - wśród 2000 osób, poprawa spędzania czasu wolnego, wspieranie kontaktów społecznych, rozwijanie umiejętności interpersonalnych, rozwijanie motywacji i proaktywności wśród młodzieży oraz zapobieganie negatywnym skutkom pandemii i edukacji zdalnej za pomocą usług mentorskich (21 000 h podczas 7-miesięcznej edycji).
Lokalizacja, miejsce realizacji projektu

Ulica, rejon ulic

Projekt zostanie zrealizowany na terenie całego Poznania.

Inne istotne informacje dotyczące lokalizacji

W projekcie wezmą udział uczniowie i uczennice ze wszystkich publicznych, samorządowych szkół licealnych w Poznaniu (łącznie 28 szkół). Z każdej szkoły zostanie zrekrutowanych średnio 70 uczniów i uczennic.
Potencjalni odbiorcy projektu
Bezpośredni odbiorcy:
- młodzież, uczestnicząca w mentoringu (2000);
- młodzież uczestnicząca w doradztwie zawodowym (2000);
- mentorzy (studenci) pracujący z młodzieżą (500);
- streetworkerzy, rekrutujący młodzież do projektu (50);
- pracownicy, organizacje, instytucje, które skorzystają ze szkoleń nt. mentoringu.
Pośredni odbiorcy:
- otoczenie rodzinne i koleżeńskie młodzieży;
- otoczenie pracownicze mentorów, streetworkerów, biorących udział w projekcie.
Uzasadnienie dla realizacji projektu
Problem na jaki odpowiada projekt to negatywne skutki pandemii i edukacji zdalnej w szkołach w postaci pogorszenia sytuacji społecznej i edukacyjnej młodzieży oraz niskiego poziomu umiejętności miękkich (m.in. interpersonalnych, komunikacyjnych, motywowania wewnętrznego, współpracy w grupie, organizacji czasu pracy i czasu wolnego) wśród młodzieży w poznańskich szkołach ponadpodstawowych. Głównym celem działania jest przeciwdziałanie negatywnym skutkom pandemii i długiego czasu nauki w formie zdalnej oraz efektywne zaspokojenie potrzeb społecznych młodzieży, poprawa spędzania czasu wolnego, wsparcie kontaktów społecznych, rozwijanie umiejętności interpersonalnych, rozwijanie motywacji i proaktywności wśród 2000 uczniów i uczennic - młodzieży ze wszystkich publicznych szkół licealnych w Poznaniu. Realizacja niniejszego projektu w znaczący sposób wpłynie na zminimalizowanie skutków pandemii wśród młodzieży. Przede wszystkim jest to projekt jakościowy, kładący szczególny nacisk na efektywne wsparcie każdej osoby biorącej udział w projekcie (poprzez m.in. 7-miesięczne wsparcie indywidualne mentora - studenta / studentki z poznańskich uczelni wyższych).
Projektowanie uniwersalne
Czy projekt jest zgodny z zasadami projektowania uniwersalnego: TAK
Projekt jest skierowany do młodzieży, uczącej się w każdej samorządowej, publicznej szkole licealnej w Poznaniu (łącznie 28 szkół w różnych dzielnicach Poznania). Zakłada się, że z każdej szkoły w projekcie weźmie udział średnio 70 uczniów i uczennic (w zależności od wielkości szkoły). Ponadto w projekcie mogą wziąć udział osoby z niepełnosprawnościami. Wśród mentorów będą studenci i studentki ze wszystkich uczelni wyższych w Poznaniu, którzy / które są zainteresowani / zainteresowane pracą w schemacie 1:1 z uczniem / uczennicą. W ramach mentoringu to mentor odpowiada na bieżące potrzeby i aspiracje mentorowanego, który wybiera jeden cel do realizacji podczas 7-miesięcznej pracy z mentorem.
Szacunkowy koszt projektu
Składowa projektu Koszt [w zł]
REALIZACJA SZKOLEŃ DLA PRZYSZŁYCH MENTORÓW I STREETWORKERÓW - W trakcie działania dla mentorów oraz streetworkerów realizowane będą szkolenia przygotowawcze. Celem jest przygotowanie studentów i studentki do pracy z młodzieżą w ramach metodologii mentoringu kompetencyjnego (łącznie 400 h szkoleń dla 500 osób z podziałem na 25 grup) oraz do pracy w ramach metodologii streetworkingu (łącznie 32 h szkoleń dla 50 osób z podziałem na 2 grupy). Streetworking pozwala na rekrutację do projektu najbardziej potrzebującej młodzieży. Trenerzy posiadają wysokie kwalifikacje i bogate doświadczenie zawodowe w zakresie pracy metodą mentoringu oraz streetworkingu na rzecz młodzieży. Wszystkie szkolenia będą realizowane zdalnie, co będzie bezkosztowne. 25 920
SUPERWIZJE DLA 550 STUDENTÓW Z POZNANIA ŚWIADCZĄCYCH USŁUGI Z ZAKRESU MENTORINGU, STREETWORKINGU, PRACY SOCJALNEJ NA RZECZ MŁODZIEŻY - W trakcie działania dla mentorów oraz streetworkerów realizowane będą cykliczne spotkania superwizyjne (średnio 2 godziny na miesiąc na grupę) z podziałem na 55 grup po maksymalnie 10 osób. Celem jest bieżące rozwiązywanie problemów, omawianie potrzeb uczestników i sposobów ich zaspokojenia, radzenie sobie z własnymi emocjami, zapobieganie wypaleniu. Superwizje są ważne dla utrzymania wysokich standardów pracy z młodzieżą. Osoba prowadząca superwizję posiada wysokie kwalifikacje i bogate doświadczenie zawodowe w zakresie prowadzenia superwizji. Wszystkie superwizje będą realizowane zdalnie, co będzie bezkosztowne. W superwizjach weźmie udział 550 osób. Łącznie w ramach 7-miesięcznej pracy superwizyjnej odbędzie się 770 godzin spotkań. 61 600
USŁUGI Z ZAKRESU STREETWORKINGU NA RZECZ PROMOCJI PROJEKTU ORAZ REKRUTACJI DO PROJEKTU MŁODZIEŻY - Głównym celem jest efektywna promocja niniejszego projektu oraz rekrutacja 2000 uczestników, którzy najbardziej potrzebują wsparcia. Usługi z zakresu streetworkingu będą świadczone na rzecz młodzieży w wieku 14 - 18 lat zamieszkującej Poznań. Streetworker będzie pracować od poniedziałku do soboty w elastycznych godzinach pracy w zależności od bieżących zadań. Zakres pracy streetworkera dotyczy promowania projektu wśród pracowników różnych organizacji i instytucji z Poznania, a także rekrutacji młodzieży. Rekrutacja będzie odbywać się poprzez indywidualny kontakt m.in. z pracownikami Miejskich Ośrodków Pomocy Rodzinie, z dyrektorami placówek oświatowych, z kierownikami internatów. Do projektu zostanie zaangażowanych 50 streetworkerów. Każdy streetworker będzie miał cel zrekrutowania średnio 40 osób do projektu. 100 000
USŁUGI Z ZAKRESU MENTORINGU KOMPETENCYJNEGO DLA MŁODZIEŻY - Problem na jaki odpowiada działanie to negatywne skutki (w obszarze kompetencji miękkich) powstałe ze względu na pandemię i kształcenie zdalne oraz brak systemowego wsparcia. Mentoring będzie świadczony na rzecz młodzieży w wieku 14 - 18 lat zamieszkującej Poznań. W mentoringu weźmie udział 2000 osób. Każdy mentor będzie miał pod opieką 4 uczniów szkół licealnych z Poznania. Wsparcie dla jednej osoby będzie udzielane przez mentora w zakresie 3 godzin na miesiąc w sposób zindywidualizowany, uwzględniający sytuację młodzieży, wiek oraz indywidualne potrzeby - z uwzględnieniem podmiotowości i zainteresowań młodego człowieka, poszanowania i ochrony jego godności oraz bezpieczeństwa. Usługi z zakresu mentoringu będą odbywać się na podstawie kontraktu trójstronnego pomiędzy młodzieżą, mentorami oraz realizatorem projektu. Zrealizowanych zostanie 3000 godzin usług mentorskich w miesiącu (łącznie 21 000 godzin podczas 7 miesięcy). 840 000
USŁUGI Z ZAKRESU DORADZTWA ZAWODOWEGO NA RZECZ MŁODZIEŻY - Głównym celem jest zbadanie predyspozycji zawodowych i talentów 2000 osób. Usługi z zakresu doradztwa zawodowego będą świadczone na rzecz młodzieży w wieku 14 - 18 lat zamieszkującej Poznań. Zakres pracy doradcy zawodowego obejmuje: indywidualną konsultację z każdym uczestnikiem projektu, zbadanie predyspozycji zawodowych uczestników za pomocą Obrazkowego Testu Zawodów Martina Achtnicha lub zbadanie talentów każdego uczestnika projektu (za pomocą dedykowanego narzędzia). Na jedną osobę w projekcie przypadają 3 h doradztwa zawodowego. Doradca zawodowy posiada wymagane kwalifikacje oraz potrzebne licencje do korzystania z wybranych narzędzi, a także doświadczenie zawodowe w obszarze doradztwa zawodowego w pracy z młodzieżą. Zrealizowane zostaną 3 godziny usług z zakresu doradztwa zawodowego na jednego uczestnika, co daje 6000 godzin usług ze wszystkimi uczestnikami w trakcie całego projektu. 180 000
KOORDYNACJA (W TYM MONITORING I EWALUACJA) - Kontrola, monitoring oraz ewaluacja działań projektowych stanowią istotny proces projektu. Stąd realizator przykłada dużą wagę i wartość temu działaniu. Monitoring oraz ewaluacja będą realizowane przez koordynatora oraz pozostałe osoby zaangażowane w projekt, w tym z dużym zaangażowaniem młodzieży, której opinia jest bardzo ważna. Te osoby będą pracować nad monitoringiem i ewaluacją przez cały okres trwania projektu. Prawidłowość wydatkowania środków oraz zarządzanie finansami projektu będzie po stronie koordynatora projektu w ścisłej współpracy z działem księgowym. W celu zniwelowania ryzyka projektowego będą odbywać się cykliczne spotkania zespołu, podczas których tworzone będą listy kontrolne i na ich podstawie definiowane zostaną potencjalne ryzyka wewnętrzne i zewnętrzne. Ponadto raz na pół roku odbędzie się zewnętrzny audyt projektu w celu diagnozy potencjalnych trudności i barier oraz ustalenia optymalnego planu naprawczego. 60 000
SUMA: 1 267 520
Czy projekt generuje koszty utrzymania w kolejnych latach?
NIE
Dodatkowe załączniki
Nie dodano załączników.
Kontakt do wnioskodawcy
Imię i nazwisko Katarzyna Banaszak
Ocena projektu
UWAGA - Zgłoszenie nie zostało zaakceptowane pod względem formalnym
z uzasadnieniem: Lista poparcia projektu nie została dostarczona. Zgodnie z zasadami PBO, listę poparcia składa się w terminie 3 dni od dnia złożenia projektu. Projekt złożony 31.05.21. Przypomnienie o dostarczeniu listy poparcia zostało wysłane drogą mailową w dniu złożenia projektu oraz w dniu 1 i 2 czerwca br.
Nie złożono odwołania

Oczekiwanie na akceptację przez ADMINISTRATORÓW.

  1. Możesz wyrazić poparcie dla propozycji lub ją odrzucić.

  2. Możesz dodać ją też do listy obserwowanych.

  3. Zobacz informacje na temat propozycji...

  4. ...dodaj tagi dla tej propozycji...

  5. ...lub podziel się propozycją z innymi za pośrednictwem Facebooka, Google+ lub Twittera.

  6. Nie tylko możesz oceniać komentarze...

  7. ...ale też przejrzeć odpowiedzi na nie...

  8. ...odpowiedzieć na komentarz...

  9. ...i napisać nowy komentarz.

  10. Lub pracować nad propozycją i wprowadzać alternatywne wersje.