Mentoring kompetencyjny-przeciwdziałanie skutkom edukacji zdalnej
Kategoria
Projekt ogólnomiejski
Nazwa projektu
Mentoring kompetencyjny-przeciwdziałanie skutkom edukacji zdalnej
Skrócony opis projektu
Projekt ma na celu wsparcie młodzieży z Poznania w rozwoju kompetencji miękkich.
Opis projektu
To projekt z zakresu adaptacji edukacyjnej, społecznej i kompetencyjnej wśród dzieci i młodzieży z terenu Poznania. Głównym celem projektu jest przeciwdziałanie skutkom pandemii i edukacji zdalnej wśród 2000 osób - młodzieży w wieku 14 - 18 lat polegające na realizacji kompleksowego programu wsparcia społecznego, edukacyjnego i zawodowego. Cel główny zostanie zrealizowany poprzez następujące działania w projekcie: szkolenia i superwizje dla 550 studentów i studentek z Poznania w celu zapewnienia kadr niezbędnych do świadczenia usług z zakresu mentoringu, streetworkingu na rzecz młodzieży; konsultacje z doradcą zawodowym dla 2000 u. z użyciem narzędzi do badania predyspozycji zawodowych i analizy talentów, edycja 7-miesięcznego programu mentoringu kompetencyjnego dla 2000 uczestników. Projekt zostanie zrealizowany przede wszystkim w oparciu o metodologię mentoringu kompetencyjnego oraz o dodatkowe elementy: streetworking oraz doradztwo zawodowe. W ramach mentoringu każdy mentorowany (uczeń / uczennica) będzie współpracował z mentorem (student / studentka) w schemacie 1:1 w rozwoju wybranej kompetencji miękkiej (w zależności od potrzeb i aspiracji mentorowanego).
PRODUKTY I REZULTATY
1. Zapewnienie kadr wśród studentów z Poznania niezbędnych do świadczenia usług z zakresu mentoringu, streetworkingu na rzecz młodzieży (550 osób, 432 h szkoleń, 770 h superwizji). 2. Promowanie projektu jako efektywnego i kompleksowego programu kształcenia społecznego, edukacyjnego i zawodowego oraz rekrutowanie w formie streetworkingu 2000 uczestników, którzy najbardziej potrzebują wsparcia w Poznaniu. 3. Poznanie predyspozycji zawodowych wśród 2000 uczestników poprzez konsultacje z doradcą zawodowym (6000 h). 4. Zaspokojenie potrzeb społecznych młodzieży - wśród 2000 osób, poprawa spędzania czasu wolnego, wspieranie kontaktów społecznych, rozwijanie umiejętności interpersonalnych, rozwijanie motywacji i proaktywności wśród młodzieży oraz zapobieganie negatywnym skutkom pandemii i edukacji zdalnej za pomocą usług mentorskich (21 000 h podczas 7-miesięcznej edycji).
PRODUKTY I REZULTATY
1. Zapewnienie kadr wśród studentów z Poznania niezbędnych do świadczenia usług z zakresu mentoringu, streetworkingu na rzecz młodzieży (550 osób, 432 h szkoleń, 770 h superwizji). 2. Promowanie projektu jako efektywnego i kompleksowego programu kształcenia społecznego, edukacyjnego i zawodowego oraz rekrutowanie w formie streetworkingu 2000 uczestników, którzy najbardziej potrzebują wsparcia w Poznaniu. 3. Poznanie predyspozycji zawodowych wśród 2000 uczestników poprzez konsultacje z doradcą zawodowym (6000 h). 4. Zaspokojenie potrzeb społecznych młodzieży - wśród 2000 osób, poprawa spędzania czasu wolnego, wspieranie kontaktów społecznych, rozwijanie umiejętności interpersonalnych, rozwijanie motywacji i proaktywności wśród młodzieży oraz zapobieganie negatywnym skutkom pandemii i edukacji zdalnej za pomocą usług mentorskich (21 000 h podczas 7-miesięcznej edycji).
Lokalizacja, miejsce realizacji projektu
Ulica, rejon ulic
Projekt zostanie zrealizowany na terenie całego Poznania.Inne istotne informacje dotyczące lokalizacji
W projekcie wezmą udział uczniowie i uczennice ze wszystkich publicznych, samorządowych szkół licealnych w Poznaniu (łącznie 28 szkół). Z każdej szkoły zostanie zrekrutowanych średnio 70 uczniów i uczennic.Potencjalni odbiorcy projektu
Bezpośredni odbiorcy:
- młodzież, uczestnicząca w mentoringu (2000);
- młodzież uczestnicząca w doradztwie zawodowym (2000);
- mentorzy (studenci) pracujący z młodzieżą (500);
- streetworkerzy, rekrutujący młodzież do projektu (50);
- pracownicy, organizacje, instytucje, które skorzystają ze szkoleń nt. mentoringu.
Pośredni odbiorcy:
- otoczenie rodzinne i koleżeńskie młodzieży;
- otoczenie pracownicze mentorów, streetworkerów, biorących udział w projekcie.
- młodzież, uczestnicząca w mentoringu (2000);
- młodzież uczestnicząca w doradztwie zawodowym (2000);
- mentorzy (studenci) pracujący z młodzieżą (500);
- streetworkerzy, rekrutujący młodzież do projektu (50);
- pracownicy, organizacje, instytucje, które skorzystają ze szkoleń nt. mentoringu.
Pośredni odbiorcy:
- otoczenie rodzinne i koleżeńskie młodzieży;
- otoczenie pracownicze mentorów, streetworkerów, biorących udział w projekcie.
Uzasadnienie dla realizacji projektu
Problem na jaki odpowiada projekt to negatywne skutki pandemii i edukacji zdalnej w szkołach w postaci pogorszenia sytuacji społecznej i edukacyjnej młodzieży oraz niskiego poziomu umiejętności miękkich (m.in. interpersonalnych, komunikacyjnych, motywowania wewnętrznego, współpracy w grupie, organizacji czasu pracy i czasu wolnego) wśród młodzieży w poznańskich szkołach ponadpodstawowych. Głównym celem działania jest przeciwdziałanie negatywnym skutkom pandemii i długiego czasu nauki w formie zdalnej oraz efektywne zaspokojenie potrzeb społecznych młodzieży, poprawa spędzania czasu wolnego, wsparcie kontaktów społecznych, rozwijanie umiejętności interpersonalnych, rozwijanie motywacji i proaktywności wśród 2000 uczniów i uczennic - młodzieży ze wszystkich publicznych szkół licealnych w Poznaniu. Realizacja niniejszego projektu w znaczący sposób wpłynie na zminimalizowanie skutków pandemii wśród młodzieży. Przede wszystkim jest to projekt jakościowy, kładący szczególny nacisk na efektywne wsparcie każdej osoby biorącej udział w projekcie (poprzez m.in. 7-miesięczne wsparcie indywidualne mentora - studenta / studentki z poznańskich uczelni wyższych).
Projektowanie uniwersalne
Czy projekt jest zgodny z zasadami projektowania uniwersalnego:
TAK
Projekt jest skierowany do młodzieży, uczącej się w każdej samorządowej, publicznej szkole licealnej w Poznaniu (łącznie 28 szkół w różnych dzielnicach Poznania). Zakłada się, że z każdej szkoły w projekcie weźmie udział średnio 70 uczniów i uczennic (w zależności od wielkości szkoły). Ponadto w projekcie mogą wziąć udział osoby z niepełnosprawnościami. Wśród mentorów będą studenci i studentki ze wszystkich uczelni wyższych w Poznaniu, którzy / które są zainteresowani / zainteresowane pracą w schemacie 1:1 z uczniem / uczennicą. W ramach mentoringu to mentor odpowiada na bieżące potrzeby i aspiracje mentorowanego, który wybiera jeden cel do realizacji podczas 7-miesięcznej pracy z mentorem.
Szacunkowy koszt projektu
Składowa projektu | Koszt [w zł] |
---|---|
REALIZACJA SZKOLEŃ DLA PRZYSZŁYCH MENTORÓW I STREETWORKERÓW - W trakcie działania dla mentorów oraz streetworkerów realizowane będą szkolenia przygotowawcze. Celem jest przygotowanie studentów i studentki do pracy z młodzieżą w ramach metodologii mentoringu kompetencyjnego (łącznie 400 h szkoleń dla 500 osób z podziałem na 25 grup) oraz do pracy w ramach metodologii streetworkingu (łącznie 32 h szkoleń dla 50 osób z podziałem na 2 grupy). Streetworking pozwala na rekrutację do projektu najbardziej potrzebującej młodzieży. Trenerzy posiadają wysokie kwalifikacje i bogate doświadczenie zawodowe w zakresie pracy metodą mentoringu oraz streetworkingu na rzecz młodzieży. Wszystkie szkolenia będą realizowane zdalnie, co będzie bezkosztowne. | 25 920 |
SUPERWIZJE DLA 550 STUDENTÓW Z POZNANIA ŚWIADCZĄCYCH USŁUGI Z ZAKRESU MENTORINGU, STREETWORKINGU, PRACY SOCJALNEJ NA RZECZ MŁODZIEŻY - W trakcie działania dla mentorów oraz streetworkerów realizowane będą cykliczne spotkania superwizyjne (średnio 2 godziny na miesiąc na grupę) z podziałem na 55 grup po maksymalnie 10 osób. Celem jest bieżące rozwiązywanie problemów, omawianie potrzeb uczestników i sposobów ich zaspokojenia, radzenie sobie z własnymi emocjami, zapobieganie wypaleniu. Superwizje są ważne dla utrzymania wysokich standardów pracy z młodzieżą. Osoba prowadząca superwizję posiada wysokie kwalifikacje i bogate doświadczenie zawodowe w zakresie prowadzenia superwizji. Wszystkie superwizje będą realizowane zdalnie, co będzie bezkosztowne. W superwizjach weźmie udział 550 osób. Łącznie w ramach 7-miesięcznej pracy superwizyjnej odbędzie się 770 godzin spotkań. | 61 600 |
USŁUGI Z ZAKRESU STREETWORKINGU NA RZECZ PROMOCJI PROJEKTU ORAZ REKRUTACJI DO PROJEKTU MŁODZIEŻY - Głównym celem jest efektywna promocja niniejszego projektu oraz rekrutacja 2000 uczestników, którzy najbardziej potrzebują wsparcia. Usługi z zakresu streetworkingu będą świadczone na rzecz młodzieży w wieku 14 - 18 lat zamieszkującej Poznań. Streetworker będzie pracować od poniedziałku do soboty w elastycznych godzinach pracy w zależności od bieżących zadań. Zakres pracy streetworkera dotyczy promowania projektu wśród pracowników różnych organizacji i instytucji z Poznania, a także rekrutacji młodzieży. Rekrutacja będzie odbywać się poprzez indywidualny kontakt m.in. z pracownikami Miejskich Ośrodków Pomocy Rodzinie, z dyrektorami placówek oświatowych, z kierownikami internatów. Do projektu zostanie zaangażowanych 50 streetworkerów. Każdy streetworker będzie miał cel zrekrutowania średnio 40 osób do projektu. | 100 000 |
USŁUGI Z ZAKRESU MENTORINGU KOMPETENCYJNEGO DLA MŁODZIEŻY - Problem na jaki odpowiada działanie to negatywne skutki (w obszarze kompetencji miękkich) powstałe ze względu na pandemię i kształcenie zdalne oraz brak systemowego wsparcia. Mentoring będzie świadczony na rzecz młodzieży w wieku 14 - 18 lat zamieszkującej Poznań. W mentoringu weźmie udział 2000 osób. Każdy mentor będzie miał pod opieką 4 uczniów szkół licealnych z Poznania. Wsparcie dla jednej osoby będzie udzielane przez mentora w zakresie 3 godzin na miesiąc w sposób zindywidualizowany, uwzględniający sytuację młodzieży, wiek oraz indywidualne potrzeby - z uwzględnieniem podmiotowości i zainteresowań młodego człowieka, poszanowania i ochrony jego godności oraz bezpieczeństwa. Usługi z zakresu mentoringu będą odbywać się na podstawie kontraktu trójstronnego pomiędzy młodzieżą, mentorami oraz realizatorem projektu. Zrealizowanych zostanie 3000 godzin usług mentorskich w miesiącu (łącznie 21 000 godzin podczas 7 miesięcy). | 840 000 |
USŁUGI Z ZAKRESU DORADZTWA ZAWODOWEGO NA RZECZ MŁODZIEŻY - Głównym celem jest zbadanie predyspozycji zawodowych i talentów 2000 osób. Usługi z zakresu doradztwa zawodowego będą świadczone na rzecz młodzieży w wieku 14 - 18 lat zamieszkującej Poznań. Zakres pracy doradcy zawodowego obejmuje: indywidualną konsultację z każdym uczestnikiem projektu, zbadanie predyspozycji zawodowych uczestników za pomocą Obrazkowego Testu Zawodów Martina Achtnicha lub zbadanie talentów każdego uczestnika projektu (za pomocą dedykowanego narzędzia). Na jedną osobę w projekcie przypadają 3 h doradztwa zawodowego. Doradca zawodowy posiada wymagane kwalifikacje oraz potrzebne licencje do korzystania z wybranych narzędzi, a także doświadczenie zawodowe w obszarze doradztwa zawodowego w pracy z młodzieżą. Zrealizowane zostaną 3 godziny usług z zakresu doradztwa zawodowego na jednego uczestnika, co daje 6000 godzin usług ze wszystkimi uczestnikami w trakcie całego projektu. | 180 000 |
KOORDYNACJA (W TYM MONITORING I EWALUACJA) - Kontrola, monitoring oraz ewaluacja działań projektowych stanowią istotny proces projektu. Stąd realizator przykłada dużą wagę i wartość temu działaniu. Monitoring oraz ewaluacja będą realizowane przez koordynatora oraz pozostałe osoby zaangażowane w projekt, w tym z dużym zaangażowaniem młodzieży, której opinia jest bardzo ważna. Te osoby będą pracować nad monitoringiem i ewaluacją przez cały okres trwania projektu. Prawidłowość wydatkowania środków oraz zarządzanie finansami projektu będzie po stronie koordynatora projektu w ścisłej współpracy z działem księgowym. W celu zniwelowania ryzyka projektowego będą odbywać się cykliczne spotkania zespołu, podczas których tworzone będą listy kontrolne i na ich podstawie definiowane zostaną potencjalne ryzyka wewnętrzne i zewnętrzne. Ponadto raz na pół roku odbędzie się zewnętrzny audyt projektu w celu diagnozy potencjalnych trudności i barier oraz ustalenia optymalnego planu naprawczego. | 60 000 |
SUMA: | 1 267 520 |
Czy projekt generuje koszty utrzymania w kolejnych latach?
NIE
Dodatkowe załączniki
Nie dodano załączników. |
Kontakt do wnioskodawcy
Ocena projektu
UWAGA - Zgłoszenie nie zostało zaakceptowane pod względem formalnym
z uzasadnieniem: Lista poparcia projektu nie została dostarczona. Zgodnie z zasadami PBO, listę poparcia składa się w terminie 3 dni od dnia złożenia projektu. Projekt złożony 31.05.21. Przypomnienie o dostarczeniu listy poparcia zostało wysłane drogą mailową w dniu złożenia projektu oraz w dniu 1 i 2 czerwca br.
Nie złożono odwołania
Oczekiwanie na akceptację przez ADMINISTRATORÓW.