Powrót do przeszłości retro komputery
Kategoria
Projekt ogólnomiejski
Nazwa projektu
Powrót do przeszłości retro komputery
Skrócony opis projektu
Darmowy cykl interaktywnych wystaw retro komputerów i konsol minionej ery, na których możesz zagrać
Opis projektu
Głównym założeniem projektu jest zaprezentowanie genezy gier komputerowych oraz pokazanie w praktyce jak wyglądały pierwsze konsole i komputery domowe w latach '70, '80 i '90 poprzedniego wieku. Będzie to około 25 stanowisk z różnymi komputerami i konsolami, przy których będzie można usiąść i pograć w gry z minionej epoki. Komputery i konsole do gier, które mają 30, a nawet 40 lat będą gotowe, aby na nich zagrać.
Mamy nadzieję, że uruchomimy dzięki temu nostalgiczne wspomnienia z przeszłości.
Każdy miał albo w klasie albo na osiedlu kolegę, który posiadał sprowadzone z Zachodu lub kupione w Pewexie Atari albo Commodore, przy którym zbierało się grono kolegów i z wypiekami na twarzach czekali na swoją kolej, aby chwycić joystick i zdobyć swoje punkty lub przejść kilka leveli gry. Pomimo, iż grafika pozostawiała wiele do życzenia, często brakowało kolorów ze względu na czarno-białe lub zielone monitory, może nie było dźwięku, ale zawsze wywoływało niesamowite emocje.
Każda kaseta lub dyskietka z porcją nowych gier, zakupionych często na giełdzie, to porcja nowych wrażeń i temat dyskusji przez kolejne tygodnie.
Dorośli Poznaniacy w wieku 35-50 lat będą mogli pokazać swoim dzieciom oryginalny sprzęt jaki był w sferze ich marzeń, lub jaki mieli szczęście mieć w dzieciństwie. Jest to specyficzna możliwość integracji ojców i synów na jednej płaszczyźnie.
Mamy nadzieję, że uruchomimy dzięki temu nostalgiczne wspomnienia z przeszłości.
Każdy miał albo w klasie albo na osiedlu kolegę, który posiadał sprowadzone z Zachodu lub kupione w Pewexie Atari albo Commodore, przy którym zbierało się grono kolegów i z wypiekami na twarzach czekali na swoją kolej, aby chwycić joystick i zdobyć swoje punkty lub przejść kilka leveli gry. Pomimo, iż grafika pozostawiała wiele do życzenia, często brakowało kolorów ze względu na czarno-białe lub zielone monitory, może nie było dźwięku, ale zawsze wywoływało niesamowite emocje.
Każda kaseta lub dyskietka z porcją nowych gier, zakupionych często na giełdzie, to porcja nowych wrażeń i temat dyskusji przez kolejne tygodnie.
Dorośli Poznaniacy w wieku 35-50 lat będą mogli pokazać swoim dzieciom oryginalny sprzęt jaki był w sferze ich marzeń, lub jaki mieli szczęście mieć w dzieciństwie. Jest to specyficzna możliwość integracji ojców i synów na jednej płaszczyźnie.
Lokalizacja, miejsce realizacji projektu
Ulica, rejon ulic
Miasto PoznańInne istotne informacje dotyczące lokalizacji
Osiedlowe Domy Kultury, Szkoły PodstawowePotencjalni odbiorcy projektu
Projektem będą zainteresowani zarówno dzieci jak i dorośli w wielu 35-50 lat, którzy mieli jakiekolwiek wspomnienia z pierwszymi komputerami i konsolami jakie pojawiły się na świecie w latach '80 i '90 i chcieliby pokazać gry i sprzęt swojego dzieciństwa swoim latoroślom.
Uzasadnienie dla realizacji projektu
Na mapie Polski, Poznań jako jedno z większych miast w kraju nie posiada muzeum związanego ze starymi komputerami. Cykl wystaw jaki proponujemy, ma umożliwić Poznaniakom swobodne skorzystanie ze sprzętu z ich dzieciństwa i ułatwić pokazanie go dzieciom.
Projektowanie uniwersalne
Czy projekt jest zgodny z zasadami projektowania uniwersalnego:
TAK
Wystawy zostaną zlokalizowane w takich miejscach, aby dostęp do nich był dla najszerszego grona Poznaniaków, również z niepełnosprawnościami.
Szacunkowy koszt projektu
Składowa projektu | Koszt [w zł] |
---|---|
Wynajęcie potrzebnego sprzętu technicznego do uruchomienia wystawy | 75 000 |
Wynagrodzenie osób z obsługi wystawy i animatorów | 95 000 |
Wynagrodzenie obsługujących zadanie, koszty zakupu wyposażenia związanego z prowadzeniem projektu, wynajem samochodów, ubezpieczenie eksponatów | 175 000 |
Promocja przedsięwzięcia - kampanie promocyjna w internecie, wydruk plakatów dot. wydarzenia, strona internetowa wydarzenia | 85 000 |
Wynajęcie obiektów na potrzeby wystaw | 20 000 |
SUMA: | 450 000 |
Czy projekt generuje koszty utrzymania w kolejnych latach?
NIE
Dodatkowe załączniki
Nie dodano załączników. |
Kontakt do wnioskodawcy
Ocena projektu
Projekt został wstępnie zaakceptowany przez Gabinet Prezydenta.
Opiniowanie projektu przez:
-
wydział/jednostka wiodący/a
:
Wydział Oświaty
Projekt jest rekomendowany do realizacji przez Jednostkę
Karta Oceny Projektu Projekt jest rekomendowany do realizacji: takUzasadnienie W zakresie obejmującym realizację projektu na terenie szkół podstawowych, projekt jest rekomendowany do realizacji przez Wydział Oświaty. Wydział Oświaty wskaże placówki do realizacji do wysokości środków.Zespół Obradował w składzie: Wiesław Banaś, Piotr GarlaczKryteria zasadnicze 1. Zgodność z kompetencjami gminy - Czy proponowane zadanie jest zgodne z kompetencjami gminy i zakresem zadań realizowanych przez jednostki miejskie? - tak2. Zgodność z prawem lokalnym - Czy w dniu zgłoszenia projekt jest zgodny z obowiązującymi w Mieście planami, politykami i programami a w szczególności z:- zapisami miejskiego planu zagospodarowania – obowiązującymi oraz będącymi w opracowaniu? (w razie konieczności można zasięgnąć opinii WUiA, MPU, MKZ, MIR, PIM),
- innymi uchwałami Rady,
- zarządzeniami Prezydenta
3. Zgodność z przyjętą strategią i programami Miasta - Czy w dniu zgłoszenia projekt jest zgodny ze obowiązującą Strategią i programami Miasta Poznania? - tak4. Zadanie przewidziane do realizacji w Budżecie Miasta lub Wieloletniej Prognozie Finansowej - Czy proponowane zadanie jest już uwzględnione w Budżecie Miasta lub Wieloletniej Prognozie Finansowej? - nie5. Współpraca instytucjonalna - Czy projekt wymaga współpracy instytucjonalnej? - nie- Czy osoby odpowiedzialne za kierowanie daną instytucją przedstawiły wyraźną pisemną gotowość do współpracy w formie oświadczenia? - nie dotyczy6. Założenie o wykonaniu tylko jednego elementu - Czy projekt zakłada wykonanie wyłącznie jednego z elementów (etapów) realizacji zadania (np. dokumentacji projektowej), które w latach kolejnych będzie wymagało wykonania dalszych jego elementów (etapów), nieuwzględnionych we wniosku na dany rok? - nie7. Realizacja zadania dotycząca nieruchomości będącej własnością Miasta - Czy projekt dotyczy nieruchomości będącej własnością Miasta, na której prowadzona jest działalność komercyjna (nie dotyczy działalności dotowanej przez Miasto), przez którą rozumie się działalność prowadzoną w celu osiągania zysków? - nie8. Komercyjność projektu - Czy projekt ma charakter komercyjny tzn. wynika z niego, że można z niego czerpać bezpośrednie korzyści finansowe (przychody) w związku z realizacją projektu? - nie9. Możliwość realizacji zadania w przeciągu kolejnego roku budżetowego? - Czy możliwa jest realizacja zadania w trakcie roku budżetowego 2022 lub - w przypadku projektów inwestycyjnych, których realizacja wymaga przeprowadzenia czynności przygotowawczych, polegających np. na sporządzeniu dokumentacji projektowej lub pozyskaniu m.in. stosownych pozwoleń, uzgodnień oraz opinii - w trakcie kolejnego roku budżetowego? - tak10. Projekt zakładający budowę pomnika lub innych form upamiętnienia - Czy projekt zakłada budowę pomnika/pomników lub innych form upamiętnienia regulowanych przez odrębne przepisy? - nie11. Zgodność z przepisami prawa - Czy projekt narusza obowiązujące przepisy prawa, prawa osób trzecich, w tym prawa własności, ochrony wizerunku i dobrego imienia? - nie12. Realizacja na terenie miasta Poznania - Czy miejsce realizacji projektu wykracza poza teren Miasta Poznania? - nie13. Czy projekt jest wykonalny technicznie? - Wykonalność techniczna projektu, zgodna z wiedzą planistyczną i inżynieryjną, która polega na analizie m.in. czy:
a) projekt nie narusza norm, standardów oraz przepisów technicznych,
b) projekt jest możliwy do zrealizowania we wskazanej w zgłoszeniu projektu lokalizacji, w tym czy realizacja projektu nie koliduje z realizowanymi przedsięwzięciami Miasta,
c) realizacja projektu we wskazanej w zgłoszeniu projektu lokalizacji nie naruszy gwarancji udzielonej Miastu przez wykonawcę na istniejącą w tej lokalizacji infrastrukturę,
d) dostępne na rynku technologie umożliwiają realizację projektu,
e) do realizacji projektu są wymagane decyzje administracyjne, pozwolenia, zezwolenia, opinie lub inne dokumenty techniczne, a w konsekwencji, czy ich uzyskanie jest możliwe i pozwoli zrealizować projekt w trakcie roku budżetowego,
f) projekt nie zawiera wskazania potencjalnego wykonawcy, trybu jego wyboru lub znaków towarowych. - tak14. Konieczna dodatkowa opinia MKZ - Czy projekt wymaga opinii MKZ? - nie15. Możliwość realizacji zadania przez wydział/jednostkę - Czy możliwa jest realizacja zadania w całości przez wyznaczony wydział i/lub podległe mu jednostki? Czy w przypadku projektów inwestycyjnych wszystkie składowe projektu i lokalizacje są możliwe do realizacji przez Państwa wydział/jednostkę?
W przypadku negatywnej odpowiedzi należy skontaktować się z pracownikami Gabinetu Prezydenta. - takKOSZTY Koszt projektu (kwota w zł) - określony przez Wnioskodawcę - 450 000 złKoszt utrzymania projektu w kolejnych 5 latach określony przez Wnioskodawcę - NIE OKREŚLONO KOSZTÓWA. Czy wymagany budżet całkowity na realizację projektu jest zgodny z limitami finansowymi wskazanymi w Zasadach PBO22? - takB. Czy łączny koszt utrzymania projektu w kolejnych 5 latach przekracza 30% wartości zgłoszonego projektu? - nie
Koszt projektu (kwota w zł) - określony przez wydział merytoryczny - 450 000 złKoszt utrzymania projektu w kolejnych 5 latach określony przez wydział merytoryczny - NIE OKREŚLONO KOSZTÓWKoszt oznakowania zrealizowanego projektu - NIE OKREŚLONO KOSZTÓWA. Czy wymagany budżet całkowity na realizację projektu jest zgodny z limitami finansowymi wskazanymi w Zasadach PBO22? - takB. Czy łączny koszt utrzymania projektu w kolejnych 5 latach przekracza 30% wartości zgłoszonego projektu? - nie -
Wydział Kultury
Projekt jest rekomendowany do realizacji przez Jednostkę
Karta Oceny Projektu Projekt jest rekomendowany do realizacji: takUzasadnienie Wydział Kultury rekomenduje projekt do realizacji w zakresie obejmującym przedsięwzięcia wystawiennicze w przestrzeniach należących do miejskich instytucji kultury. Projekt został sformułowany na bardzo ogólnym poziomie, brak informacji dotyczącej ilości wystaw oraz harmonogramu, dlatego bardzo trudno określić zakres rzeczowy w stosunku do zaplanowanego kosztu całkowitego, który jest wysoki jak na tego typu projekt.Zespół Obradował w składzie: Justyna Makowska - Dyrektor Wydziału Kultury UMP, Bartosz Antoniewicz - pracownik Wydziału Kultury.