Monitoring miejski na osiedlu Marysieńki
Kategoria
3 - Piątkowo Północ, Piątkowo
Nazwa projektu
Monitoring miejski na osiedlu Marysieńki
Skrócony opis projektu
Monitoring miejski na osiedlu Marysieńki na ulicach Wilanowskiej, Chocimskiej, Wiedeńskiej i Stróżyńskiego
Opis projektu
Projekt obejmuje zainstalowanie monitoringu miejskiego na Osiedlu Marysieńki: ulicach Wilanowskiej, Chocimskiej, Wiedeńskiej i Stróżyńskiego. Postępujący proces zabudowy mieszkaniowej przy ul. Mateckiego generuje wzrost ruchu pieszych i jednośladów na os. Marysieńki. Ulice Chocimska, Wiedeńska (a w niedalekiej przyszłości Wilanowska) są miejscem codziennego tranzytu tysięcy osób, zmierzających do komunikacji miejskiej, pracy, szkół, przedszkoli oraz do terenów rekreacyjnych znajdujących się na Os. Jana III Sobieskiego. Powoduje to wzrost zagrożeń dla mieszkańców osiedla, wywołane przez to, że:
1. zachowanie niektórych osób jest niezgodne z przyjętymi normami prawnymi i normami życia społecznego;
2. poruszanie się jednośladów i pojazdów wbrew przepisom i zdrowemu rozsądkowi;
3. wzrost liczby włamań i kradzieży.
4. ulice Osiedla Marysieńki zamieniają się z place zabaw dla dzieci.
Ponadto:
1. częste spożywanie alkoholu na ul. Wiedeńskiej (aleja Gantkowskiego) i placu manewrowym na ul. Chocimskiej, na przystanku autobusowym Marysieńki I, na skwerze przy przystanku oraz w zatoczce przy Chacie Polskiej;
2. jazda pod prąd, na odcinku jednokierunkowym ul. Wiedeńskiej od ul. Marka z Aviano, samochodów chcących uniknąć korku na dojeździe do ul. Stróżyńskiego.
W związku z powyższym proponujemy na każdej ulicy osiedla zamontowanie w newralgicznych punktach kamery panoramiczne i kamery obrotowe
1. zachowanie niektórych osób jest niezgodne z przyjętymi normami prawnymi i normami życia społecznego;
2. poruszanie się jednośladów i pojazdów wbrew przepisom i zdrowemu rozsądkowi;
3. wzrost liczby włamań i kradzieży.
4. ulice Osiedla Marysieńki zamieniają się z place zabaw dla dzieci.
Ponadto:
1. częste spożywanie alkoholu na ul. Wiedeńskiej (aleja Gantkowskiego) i placu manewrowym na ul. Chocimskiej, na przystanku autobusowym Marysieńki I, na skwerze przy przystanku oraz w zatoczce przy Chacie Polskiej;
2. jazda pod prąd, na odcinku jednokierunkowym ul. Wiedeńskiej od ul. Marka z Aviano, samochodów chcących uniknąć korku na dojeździe do ul. Stróżyńskiego.
W związku z powyższym proponujemy na każdej ulicy osiedla zamontowanie w newralgicznych punktach kamery panoramiczne i kamery obrotowe
Lokalizacja, miejsce realizacji projektu
Ulica, rejon ulic
os. Marysieńki ulice: Wilanowska, Chocimska, Wiedeńska, StróżyńskiegoInne istotne informacje dotyczące lokalizacji
Poznań, PiątkowoPotencjalni odbiorcy projektu
Potencjalnymi odbiorcami projektu są mieszkańcy Osiedla Marysieńki, Osiedla Jana III Sobieskiego, osiedla przy ul. Mateckiego oraz pozostałe osoby przechodzące przez osiedle.
Uzasadnienie dla realizacji projektu
Powstanie osiedla przy ul. Mateckiego, które cały czas się rozbudowuje (uchwalony w 2020 r. MPZP dla tego terenu), powoduje wzmożony ruch pieszych i jednośladów na Osiedlu Marysieńki, zwłaszcza na ul. Chocimskiej, a za niedługi czas ul. Wiedeńska i Wilanowska. Skutkuje to wystąpieniem nowych zagrożeń dla mieszkańców oraz osób poruszających się po osiedlu. Ulice Osiedla Marysieńki, ze względu na swój charakter (drogi osiedlowe) oraz parametry (drogi nie spełniają parametrów dróg publicznych) - są wąskie, w przeważającej części bez chodników, nie są przystosowane do takiej przepustowości ruchu pieszego i jednośladów.
Wzrost włamań i kradzieży na osiedlu.
Wzrost włamań i kradzieży na osiedlu.
Projektowanie uniwersalne
Czy projekt jest zgodny z zasadami projektowania uniwersalnego:
TAK
Uzasadnienie zawierają punkty:
- Opis projektu,
- Potencjalni odbiorcy projektu,
- Uzasadnienie dla realizacji projektu.
- Opis projektu,
- Potencjalni odbiorcy projektu,
- Uzasadnienie dla realizacji projektu.
Szacunkowy koszt projektu
Składowa projektu | Koszt [w zł] |
---|---|
1 macierz dyskowa | 80 000 |
trasa kablowa + przyłącze | 180 000 |
7 kamer panoramicznych | 140 000 |
4 kamery obrotowe | 120 000 |
SUMA: | 520 000 |
Czy projekt generuje koszty utrzymania w kolejnych latach?
TAK
Łączny koszt utrzymania zrealizowanego projektu w trakcie kolejnych 5 lat (np. koszty sprzątania, energii, wody, bieżących remontów, konserwacji)
SUMA: | 25 000 |
Dodatkowe załączniki
Nie dodano załączników. |
Kontakt do wnioskodawcy
Ocena projektu
Projekt został wstępnie zaakceptowany przez Gabinet Prezydenta.
Wydział Gospodarki Nieruchomościami wstępnie rekomenduje projekt do kolejnego etapu.
Uzasadnienie: Nieruchomości objęte projektem są administrowane przez Zarząd Dróg Miejskich, w związku z tym proszę o zajęcie stanowiska przez ww. jednostkę.
1. Czy wnioskodawca określił dokładną lokalizację projektu:
tak
Proszę ocenić czy określono konkretną lokalizację, a nie np. teren osiedla czy teren całego miasta.
Proszę ocenić czy określono konkretną lokalizację, a nie np. teren osiedla czy teren całego miasta.
2. Czy własność gruntu umożliwia realizację projektu – tzn. czy grunt znajduje się w zasobie Miasta Poznania lub Skarbu Państwa (we władaniu Miasta):
tak
3. Czy prowadzone są postępowania w stosunku do gruntów miejskich, które uniemożliwiałyby realizację zadania:
nie dotyczy
4. Czy nieruchomość zagrożona jest utratą własności:
nie dotyczy
5. Czy projekt ma być realizowany na terenach fortyfikacji poznańskich:
nie dotyczy
Zespół obradował w składzie: Zespół obradował w składzie Katarzyna Przybysz i Bartosz Wein w dniu 24.06.2021 r.
Opiniowanie projektu przez:
-
zarządca terenu
:
Wydział Zarządzania Kryzysowego i Bezpieczeństwa
Projekt jest rekomendowany do realizacji przez Jednostkę
Karta Oceny Projektu Projekt jest rekomendowany do realizacji: takUzasadnienie Zaproponowana kwota powinna być wystarczająca do zrealizowania zadania inwestycyjnego. Jednakże WZKiB zastrzega ze względu na rosnące ceny możliwość ograniczenia liczby kamer do najbardziej priorytetowych po dokonaniu dodatkowych uzgodnień z przedstawicielami Policji i Straży Miejskiej Miasta Poznania. Ponadto ze względu na obszar obserwacji sugerujemy zastosowanie innego rodzaju kamer niż zaproponowane. W miejscach wskazanych lepszym rozwiązaniem byłoby zastosowanie kamer stacjonarnych lub obrotowych. Obawy WZKiB zawiązane są z zaproponowaną kwotą na utrzymanie infrastruktury w trakcie kolejnych 5 lat. Koszt samej energii elektrycznej to w dużym uproszczeniu ok. 60-80 zł miesięcznie za jedną kamerę. Zatem zaproponowana kwota nie obejmuje w całości kosztów bieżącego utrzymania w postaci remontów, konserwacji, okresowego czyszczenia kamer oraz amortyzacji sprzętu. WZKiB szacuje, że "czas życia" aktualnie montowanych kamer to 5-8 lat. Po tym okresie kamery należy wymieniać na nowe.Zespół Obradował w składzie: Anna FrankowskaKryteria zasadnicze 1. Zgodność z kompetencjami gminy - Czy proponowane zadanie jest zgodne z kompetencjami gminy i zakresem zadań realizowanych przez jednostki miejskie? - tak2. Zgodność z prawem lokalnym - Czy w dniu zgłoszenia projekt jest zgodny z obowiązującymi w Mieście planami, politykami i programami a w szczególności z:- zapisami miejskiego planu zagospodarowania – obowiązującymi oraz będącymi w opracowaniu? (w razie konieczności można zasięgnąć opinii WUiA, MPU, MKZ, MIR, PIM),
- innymi uchwałami Rady,
- zarządzeniami Prezydenta
3. Zgodność z przyjętą strategią i programami Miasta - Czy w dniu zgłoszenia projekt jest zgodny ze obowiązującą Strategią i programami Miasta Poznania? - tak4. Zadanie przewidziane do realizacji w Budżecie Miasta lub Wieloletniej Prognozie Finansowej - Czy proponowane zadanie jest już uwzględnione w Budżecie Miasta lub Wieloletniej Prognozie Finansowej? - nie5. Współpraca instytucjonalna - Czy projekt wymaga współpracy instytucjonalnej? - nie- Czy osoby odpowiedzialne za kierowanie daną instytucją przedstawiły wyraźną pisemną gotowość do współpracy w formie oświadczenia? - nie dotyczy6. Założenie o wykonaniu tylko jednego elementu - Czy projekt zakłada wykonanie wyłącznie jednego z elementów (etapów) realizacji zadania (np. dokumentacji projektowej), które w latach kolejnych będzie wymagało wykonania dalszych jego elementów (etapów), nieuwzględnionych we wniosku na dany rok? - nie7. Realizacja zadania dotycząca nieruchomości będącej własnością Miasta - Czy projekt dotyczy nieruchomości będącej własnością Miasta, na której prowadzona jest działalność komercyjna (nie dotyczy działalności dotowanej przez Miasto), przez którą rozumie się działalność prowadzoną w celu osiągania zysków? - nie8. Komercyjność projektu - Czy projekt ma charakter komercyjny tzn. wynika z niego, że można z niego czerpać bezpośrednie korzyści finansowe (przychody) w związku z realizacją projektu? - nie9. Możliwość realizacji zadania w przeciągu kolejnego roku budżetowego? - Czy możliwa jest realizacja zadania w trakcie roku budżetowego 2022 lub - w przypadku projektów inwestycyjnych, których realizacja wymaga przeprowadzenia czynności przygotowawczych, polegających np. na sporządzeniu dokumentacji projektowej lub pozyskaniu m.in. stosownych pozwoleń, uzgodnień oraz opinii - w trakcie kolejnego roku budżetowego? - tak10. Projekt zakładający budowę pomnika lub innych form upamiętnienia - Czy projekt zakłada budowę pomnika/pomników lub innych form upamiętnienia regulowanych przez odrębne przepisy? - nie11. Zgodność z przepisami prawa - Czy projekt narusza obowiązujące przepisy prawa, prawa osób trzecich, w tym prawa własności, ochrony wizerunku i dobrego imienia? - nie12. Realizacja na terenie miasta Poznania - Czy miejsce realizacji projektu wykracza poza teren Miasta Poznania? - nie13. Czy projekt jest wykonalny technicznie? - Wykonalność techniczna projektu, zgodna z wiedzą planistyczną i inżynieryjną, która polega na analizie m.in. czy:
a) projekt nie narusza norm, standardów oraz przepisów technicznych,
b) projekt jest możliwy do zrealizowania we wskazanej w zgłoszeniu projektu lokalizacji, w tym czy realizacja projektu nie koliduje z realizowanymi przedsięwzięciami Miasta,
c) realizacja projektu we wskazanej w zgłoszeniu projektu lokalizacji nie naruszy gwarancji udzielonej Miastu przez wykonawcę na istniejącą w tej lokalizacji infrastrukturę,
d) dostępne na rynku technologie umożliwiają realizację projektu,
e) do realizacji projektu są wymagane decyzje administracyjne, pozwolenia, zezwolenia, opinie lub inne dokumenty techniczne, a w konsekwencji, czy ich uzyskanie jest możliwe i pozwoli zrealizować projekt w trakcie roku budżetowego,
f) projekt nie zawiera wskazania potencjalnego wykonawcy, trybu jego wyboru lub znaków towarowych. - tak14. Konieczna dodatkowa opinia MKZ - Czy projekt wymaga opinii MKZ? - nie15. Możliwość realizacji zadania przez wydział/jednostkę - Czy możliwa jest realizacja zadania w całości przez wyznaczony wydział i/lub podległe mu jednostki? Czy w przypadku projektów inwestycyjnych wszystkie składowe projektu i lokalizacje są możliwe do realizacji przez Państwa wydział/jednostkę?
W przypadku negatywnej odpowiedzi należy skontaktować się z pracownikami Gabinetu Prezydenta. - takKOSZTY Koszt projektu (kwota w zł) - określony przez Wnioskodawcę - 520 000 złKoszt utrzymania projektu w kolejnych 5 latach określony przez Wnioskodawcę - 25 000 złA. Czy wymagany budżet całkowity na realizację projektu jest zgodny z limitami finansowymi wskazanymi w Zasadach PBO22? - takB. Czy łączny koszt utrzymania projektu w kolejnych 5 latach przekracza 30% wartości zgłoszonego projektu? - nie
Koszt projektu (kwota w zł) - określony przez wydział merytoryczny - 520 000 złKoszt utrzymania projektu w kolejnych 5 latach określony przez wydział merytoryczny - 98 000 złKoszt oznakowania zrealizowanego projektu - 1 800 złA. Czy wymagany budżet całkowity na realizację projektu jest zgodny z limitami finansowymi wskazanymi w Zasadach PBO22? - takB. Czy łączny koszt utrzymania projektu w kolejnych 5 latach przekracza 30% wartości zgłoszonego projektu? - nie -
Miejska Pracownia Urbanistyczna
Projekt jest rekomendowany do realizacji przez Jednostkę
Karta Oceny Projektu Projekt jest rekomendowany do realizacji: takUzasadnienie Obszar Osiedla Marysieńki objęty jest projektem planu miejscowego 'Rejon ul. T. Mateckiego - część B' w Poznaniu. Opracowywanie projektu planu jest na etapie koncepcyjnym, nie sporządzono jeszcze rysunku i tekstu projektu mpzp. Zwyczajowo jednak w projektach mpzp opracowywanych w Poznaniu wprowadzany jest zapis dotyczący dopuszczenia robót budowlanych w zakresie sieci monitoringu wizyjnego oraz systemu służb ratowniczych i bezpieczeństwa publicznego. W związku z powyższym, ewentualna realizacja monitoringu wizyjnego na Osiedlu Marysieńki będzie zgodna z projektem opracowywanego mpzp.Zespół Obradował w składzie: Łukasz Olędzki - główny specjalista ds. kształtowania relacji społecznych MPU -
Zarząd Dróg Miejskich (ZDM)
Projekt jest rekomendowany do realizacji przez Jednostkę
Karta Oceny Projektu Projekt jest rekomendowany do realizacji: takUzasadnienie Opisany zakres realizacji prac nie mieści się w zadaniach statutowych jednostki. Brak możliwości realizacji zadania przez Zarząd Dróg Miejskich. Zarząd Dróg Miejskich nie znajduje przeciwwskazań do realizacji zadania przez właściwą jednostkę.Zespół Obradował w składzie: Damian Koziński
Opinie Rad Osiedli:
-
Administrator Osiedla - OSIEDLE PIĄTKOWO PÓŁNOC
Projekt jest rekomendowany do realizacji przez Jednostkę
Karta Oceny Projektu Projekt jest rekomendowany do realizacji: takZespół Obradował w składzie: Cebulska Anna, Czechanowski Przemysław, Dera Roman, Golusińska Zofia, Goździewski Benedykt, Grzybowska Ewa, Hejna Tomasz, Józefowski Henryk, Klimpel Teresa, Napierkowski Piotr, Sikora Mariusz, Danuta WieczerskaKryteria zasadnicze Czy projekt jest funkcjonalny? - takCzy projekt jest zgodny z istniejącą infrastrukturą? - takCzy realizacja projektu pozytywnie wpłynie na otoczenie? - takCzy projekt zaspokaja potrzeby lokalne? - tak