Na Woli baw się do woli
Kategoria
6 - Ogrody, Sołacz, Winiary, Wola
Nazwa projektu
Na Woli baw się do woli
Skrócony opis projektu
Projekt obejmuje modernizację i zagospodarowanie terenu Zespołu Szkolno-Przedszkolnego nr 13 przy ul. Hangarowej.
Opis projektu
Celem projektu jest stworzenie kreatywnych i rozwojowych warunków do spędzania czasu pozalekcyjnego przez uczniów Zespołu Szkolno-Przedszkolnego nr 13 w Poznaniu oraz do rekreacji dla społeczności lokalnej.
Głównym założeniem projektu jest modernizacja i wykonanie nowego zagospodarowania terenu wokół budynku szkolnego. Na terenie przyległym do szkoły zostaną zrealizowane plac zabaw i urządzenia sportowo-rekreacyjne, w tym także urządzenia dla starszych uczniów, np. zestawy sprawnościowe, urządzenia street-workout. Ponadto, w miarę możliwości finansowych, projekt obejmie naprawę-wymianę ogrodzenia, murków wokół szkoły, zagospodarowanie terenów zielonych oraz przygotowanie nawierzchni pod urządzenia sportowo-rekreacyjne. Zostaną także stworzone miejsca do edukacji plenerowej, np. przyrodniczej, plastycznej.
Szkoła przy ul. Hangarowej w Poznaniu została wybudowana 55 lat temu. W trakcie wieloletniej eksploatacji całkowitemu zużyciu uległy znajdujące się na jej terenie urządzenia, w tym istniejący niegdyś od strony ul. Wigury plac zabaw dla klas nauczania początkowego. Wielu rodziców uczniów młodszych klas liczy na rozwijające pod względem edukacyjnym i sprawnościowym spędzanie przez dzieci czasu po zakończeniu zajęć dydaktycznych. W tym celu konieczna jest realizacja odpowiedniej infrastruktury, która umożliwi spełnienie powyższych oczekiwań, zachęci dzieci do aktywności fizycznej i poprawi kondycję użytkowników. Stworzenie infrastruktury sportowo-rekreacyjnej nie tylko dla młodszych, ale również starszych użytkowników, uzupełni braki w dostępności do takich urządzeń dla mieszkańców tego rejonu miasta.
W pierwszej kolejności należy zapewnić sporządzenie przez osobę posiadającą odpowiednie uprawnienia budowlane projektu zagospodarowania terenu, który uwzględni właściwy dobór i lokalizację nowych urządzeń, a także modernizację istniejącej infrastruktury, w tym zniszczonego ogrodzenia i zagospodarowanie terenów zielonych. Następnie na podstawie projektu należy przystąpić do realizacji nowych elementów zagospodarowania terenu wokół szkoły i wykonać remont istniejących.
Głównym założeniem projektu jest modernizacja i wykonanie nowego zagospodarowania terenu wokół budynku szkolnego. Na terenie przyległym do szkoły zostaną zrealizowane plac zabaw i urządzenia sportowo-rekreacyjne, w tym także urządzenia dla starszych uczniów, np. zestawy sprawnościowe, urządzenia street-workout. Ponadto, w miarę możliwości finansowych, projekt obejmie naprawę-wymianę ogrodzenia, murków wokół szkoły, zagospodarowanie terenów zielonych oraz przygotowanie nawierzchni pod urządzenia sportowo-rekreacyjne. Zostaną także stworzone miejsca do edukacji plenerowej, np. przyrodniczej, plastycznej.
Szkoła przy ul. Hangarowej w Poznaniu została wybudowana 55 lat temu. W trakcie wieloletniej eksploatacji całkowitemu zużyciu uległy znajdujące się na jej terenie urządzenia, w tym istniejący niegdyś od strony ul. Wigury plac zabaw dla klas nauczania początkowego. Wielu rodziców uczniów młodszych klas liczy na rozwijające pod względem edukacyjnym i sprawnościowym spędzanie przez dzieci czasu po zakończeniu zajęć dydaktycznych. W tym celu konieczna jest realizacja odpowiedniej infrastruktury, która umożliwi spełnienie powyższych oczekiwań, zachęci dzieci do aktywności fizycznej i poprawi kondycję użytkowników. Stworzenie infrastruktury sportowo-rekreacyjnej nie tylko dla młodszych, ale również starszych użytkowników, uzupełni braki w dostępności do takich urządzeń dla mieszkańców tego rejonu miasta.
W pierwszej kolejności należy zapewnić sporządzenie przez osobę posiadającą odpowiednie uprawnienia budowlane projektu zagospodarowania terenu, który uwzględni właściwy dobór i lokalizację nowych urządzeń, a także modernizację istniejącej infrastruktury, w tym zniszczonego ogrodzenia i zagospodarowanie terenów zielonych. Następnie na podstawie projektu należy przystąpić do realizacji nowych elementów zagospodarowania terenu wokół szkoły i wykonać remont istniejących.
Lokalizacja, miejsce realizacji projektu
Ulica, rejon ulic
ul. Hangarowa 14Inne istotne informacje dotyczące lokalizacji
Zagospodarowanie terenu wokół Zespołu Szkolno-Przedszkolnego nr 13.Potencjalni odbiorcy projektu
Odbiorcami projektu są uczniowie i nauczyciele Zespołu Szkolno-Przedszkolnego nr 13, a także okoliczni mieszkańcy, w szczególności mieszkańcy osiedla Wola.
Uzasadnienie dla realizacji projektu
Zakres proponowanych prac wykracza poza możliwości finansowe Zespołu Szkolno-Przedszkolnego nr 13. Jednocześnie na terenie szkolnym nie ma niezbędnych tam urządzeń sportowych i rekreacyjnych. Dlatego uważam, że Szkołę należy wspomóc finansowo w realizacji zagospodarowania terenu szkolnego. Stworzenie ciekawej infrastruktury rekreacyjno-sportowej zachęci dzieci do aktywności fizycznej, a powstałe zagospodarowanie terenu będzie służyć także mieszkańcom tego rejonu miasta.
Projektowanie uniwersalne
Czy projekt jest zgodny z zasadami projektowania uniwersalnego:
TAK
Projekt jest zgodny z zasadami projektowania uniwersalnego. Szkoła jako obiekt użyteczności publicznej, a także elementy zagospodarowania terenu szkolnego, w przypadku nowo realizowanych inwestycji z mocy obowiązujących przepisów Prawa budowlanego, mają spełniać niezbędne warunki do korzystania z nich przez osoby niepełnosprawne, o których mowa w Konwencji o prawach osób niepełnosprawnych. Dlatego przewidziano sporządzenie projektu zagospodarowania przez osobę posiadającą odpowiednie uprawnienia budowlane, która zagwarantuje spełnienie powyższych wymagań. Ponadto projekt przewiduje korzystanie z zagospodarowania terenu szkolnego nie tylko przez uczniów i nauczycieli, ale także przez społeczność lokalną.
Szacunkowy koszt projektu
Składowa projektu | Koszt [w zł] |
---|---|
Realizacja zagospodarowania terenu szkolnego | 570 000 |
Projekt zagospodarowania terenu | 30 000 |
SUMA: | 600 000 |
Czy projekt generuje koszty utrzymania w kolejnych latach?
TAK
Łączny koszt utrzymania zrealizowanego projektu w trakcie kolejnych 5 lat (np. koszty sprzątania, energii, wody, bieżących remontów, konserwacji)
SUMA: | 10 000 |
Dodatkowe załączniki
Miejsce dawnego placu zabaw | Miejsce dawnego placu zabaw.pdf |
Stan ogrodzenia | Stan murk_w i ogrodze_.pdf |
Niezagospodarowany teren | Niezagospodarowany teren.pdf |
Kontakt do wnioskodawcy
Ocena projektu
Projekt został wstępnie zaakceptowany przez Gabinet Prezydenta.
Opiniowanie projektu przez:
-
wydział/jednostka wiodący/a
:
Wydział Oświaty
Projekt jest rekomendowany do realizacji przez Jednostkę
Karta Oceny Projektu Projekt jest rekomendowany do realizacji: takUzasadnienie Realizacja projektu do wysokości środkówZespół Obradował w składzie: Przemysław Foligowski, Piotr GarlaczKryteria zasadnicze 1. Zgodność z kompetencjami gminy - Czy proponowane zadanie jest zgodne z kompetencjami gminy i zakresem zadań realizowanych przez jednostki miejskie? - tak2. Zgodność z prawem lokalnym - Czy w dniu zgłoszenia projekt jest zgodny z obowiązującymi w Mieście planami, politykami i programami a w szczególności z:- zapisami miejskiego planu zagospodarowania – obowiązującymi oraz będącymi w opracowaniu? (w razie konieczności można zasięgnąć opinii WUiA, MPU, MKZ, MIR, PIM),
- innymi uchwałami Rady,
- zarządzeniami Prezydenta
3. Zgodność z przyjętą strategią i programami Miasta - Czy w dniu zgłoszenia projekt jest zgodny ze obowiązującą Strategią i programami Miasta Poznania? - tak4. Zadanie przewidziane do realizacji w Budżecie Miasta lub Wieloletniej Prognozie Finansowej - Czy proponowane zadanie jest już uwzględnione w Budżecie Miasta lub Wieloletniej Prognozie Finansowej? - nie5. Współpraca instytucjonalna - Czy projekt wymaga współpracy instytucjonalnej? - nie- Czy osoby odpowiedzialne za kierowanie daną instytucją przedstawiły wyraźną pisemną gotowość do współpracy w formie oświadczenia? - nie dotyczy6. Założenie o wykonaniu tylko jednego elementu - Czy projekt zakłada wykonanie wyłącznie jednego z elementów (etapów) realizacji zadania (np. dokumentacji projektowej), które w latach kolejnych będzie wymagało wykonania dalszych jego elementów (etapów), nieuwzględnionych we wniosku na dany rok? - nie7. Realizacja zadania dotycząca nieruchomości będącej własnością Miasta - Czy projekt dotyczy nieruchomości będącej własnością Miasta, na której prowadzona jest działalność komercyjna (nie dotyczy działalności dotowanej przez Miasto), przez którą rozumie się działalność prowadzoną w celu osiągania zysków? - nie8. Komercyjność projektu - Czy projekt ma charakter komercyjny tzn. wynika z niego, że można z niego czerpać bezpośrednie korzyści finansowe (przychody) w związku z realizacją projektu? - nie9. Możliwość realizacji zadania w przeciągu kolejnego roku budżetowego? - Czy możliwa jest realizacja zadania w trakcie roku budżetowego 2022 lub - w przypadku projektów inwestycyjnych, których realizacja wymaga przeprowadzenia czynności przygotowawczych, polegających np. na sporządzeniu dokumentacji projektowej lub pozyskaniu m.in. stosownych pozwoleń, uzgodnień oraz opinii - w trakcie kolejnego roku budżetowego? - tak10. Projekt zakładający budowę pomnika lub innych form upamiętnienia - Czy projekt zakłada budowę pomnika/pomników lub innych form upamiętnienia regulowanych przez odrębne przepisy? - nie11. Zgodność z przepisami prawa - Czy projekt narusza obowiązujące przepisy prawa, prawa osób trzecich, w tym prawa własności, ochrony wizerunku i dobrego imienia? - nie12. Realizacja na terenie miasta Poznania - Czy miejsce realizacji projektu wykracza poza teren Miasta Poznania? - nie13. Czy projekt jest wykonalny technicznie? - Wykonalność techniczna projektu, zgodna z wiedzą planistyczną i inżynieryjną, która polega na analizie m.in. czy:
a) projekt nie narusza norm, standardów oraz przepisów technicznych,
b) projekt jest możliwy do zrealizowania we wskazanej w zgłoszeniu projektu lokalizacji, w tym czy realizacja projektu nie koliduje z realizowanymi przedsięwzięciami Miasta,
c) realizacja projektu we wskazanej w zgłoszeniu projektu lokalizacji nie naruszy gwarancji udzielonej Miastu przez wykonawcę na istniejącą w tej lokalizacji infrastrukturę,
d) dostępne na rynku technologie umożliwiają realizację projektu,
e) do realizacji projektu są wymagane decyzje administracyjne, pozwolenia, zezwolenia, opinie lub inne dokumenty techniczne, a w konsekwencji, czy ich uzyskanie jest możliwe i pozwoli zrealizować projekt w trakcie roku budżetowego,
f) projekt nie zawiera wskazania potencjalnego wykonawcy, trybu jego wyboru lub znaków towarowych. - tak14. Konieczna dodatkowa opinia MKZ - Czy projekt wymaga opinii MKZ? - nie15. Możliwość realizacji zadania przez wydział/jednostkę - Czy możliwa jest realizacja zadania w całości przez wyznaczony wydział i/lub podległe mu jednostki? Czy w przypadku projektów inwestycyjnych wszystkie składowe projektu i lokalizacje są możliwe do realizacji przez Państwa wydział/jednostkę?
W przypadku negatywnej odpowiedzi należy skontaktować się z pracownikami Gabinetu Prezydenta. - takKOSZTY Koszt projektu (kwota w zł) - określony przez Wnioskodawcę - 600 000 złKoszt utrzymania projektu w kolejnych 5 latach określony przez Wnioskodawcę - 10 000 złA. Czy wymagany budżet całkowity na realizację projektu jest zgodny z limitami finansowymi wskazanymi w Zasadach PBO22? - takB. Czy łączny koszt utrzymania projektu w kolejnych 5 latach przekracza 30% wartości zgłoszonego projektu? - nie
Koszt projektu (kwota w zł) - określony przez wydział merytoryczny - 600 000 złKoszt utrzymania projektu w kolejnych 5 latach określony przez wydział merytoryczny - 10 000 złKoszt oznakowania zrealizowanego projektu - NIE OKREŚLONO KOSZTÓWA. Czy wymagany budżet całkowity na realizację projektu jest zgodny z limitami finansowymi wskazanymi w Zasadach PBO22? - takB. Czy łączny koszt utrzymania projektu w kolejnych 5 latach przekracza 30% wartości zgłoszonego projektu? - nie
Opinie Rad Osiedli:
- Administrator Osiedla - OSIEDLE WOLA