Budowa chodnika - Chrzanowska i Sokalska
Kategoria
Projekt ogólnomiejski
Nazwa projektu
Budowa chodnika - Chrzanowska i Sokalska
Skrócony opis projektu
Budowa chodnika na ul. Chrzanowskiej i ul. Sokalskiej, pomiędzy ul. Spławie a ul. Dobrepole.
Opis projektu
Głównym celem projektu jest poprawa bezpieczeństwa mieszkańców rejonu Spławie i pracowników okolicznych firm. Niezależnie od pory roku ul. Chrzanowską i ul. Sokalską przemieszcza się codziennie kilkadziesiąt osób (w tym rodziców z dziećmi), rowerów i samochodów (osobowych i ciężarowych). Jest to najkrótsza trasa do przystanku MPK (SPLA02 „Spławie) i kościoła Św. Andrzeja Apostoła. Obie ulice są wąskie (bez pobocza), a na krótkim odcinku około 200 metrów znajdują się dwa ostre zakręty o bardzo ograniczonej widoczności. Powyższe czynniki sprawiają, że miejsce to stanowi duże zagrożenie dla życia i zdrowia wszystkich uczestników ruchu.
Projekt zakłada budowę chodnika po jednej stronie jezdni (po stronie zachodniej i północnej jezdni) na ul. Chrzanowskiej i ul. Sokalskiej, na odcinku od ul. Spławie do ul. Dobrepole (łącznie około 500 m), wraz z utworzeniem przejścia dla pieszych na ul. Chrzanowskiej (przy skrzyżowaniu z ul. Sokalską) oraz zamontowaniem progów zwalniających w obrębie w/w skrzyżowania i skrzyżowania ul. Chrzanowskiej i ul. Wygon (mapa poglądowa w załączniku).
Projekt zakłada budowę chodnika po jednej stronie jezdni (po stronie zachodniej i północnej jezdni) na ul. Chrzanowskiej i ul. Sokalskiej, na odcinku od ul. Spławie do ul. Dobrepole (łącznie około 500 m), wraz z utworzeniem przejścia dla pieszych na ul. Chrzanowskiej (przy skrzyżowaniu z ul. Sokalską) oraz zamontowaniem progów zwalniających w obrębie w/w skrzyżowania i skrzyżowania ul. Chrzanowskiej i ul. Wygon (mapa poglądowa w załączniku).
Lokalizacja, miejsce realizacji projektu
Ulica, rejon ulic
ul. Chrzanowska i ul. SokalskaInne istotne informacje dotyczące lokalizacji
Pomiędzy ul. Spławie a ul. DobrepolePotencjalni odbiorcy projektu
Mieszkańcy i pracownicy przemieszczający się w okolicy wyżej wymienionych ulic.
Uzasadnienie dla realizacji projektu
Rejon Spławie bardzo szybko się rozwija i z roku na roku zwiększa się liczba mieszkańców czy powstających firm w tej okolicy. Co za tym idzie coraz to więcej osób będzie się przemieszczało tym krótkim i bardzo niebezpiecznym odcinkiem drogi. Wybudowanie chodnika wraz z dodatkową infrastrukturą znacznie poprawi bezpieczeństwo oraz komfort mieszkania i pracy w tej okolicy. Dodatkowo cały rejon zyska jeszcze na atrakcyjności.
Projektowanie uniwersalne
Czy projekt jest zgodny z zasadami projektowania uniwersalnego:
TAK
Projekt ten ma na celu poprawę bezpieczeństwa wszystkich użytkowników ruchu. Więcej informacji znajduje się w opisie projektu.
Szacunkowy koszt projektu
Składowa projektu | Koszt [w zł] |
---|---|
Budowa chodnika | 450 000 |
Ustawienie znaków D-6 przy przejściu dla pieszych | 1 000 |
Przejście dla pieszych na ul. Chrzanowskiej przy skrzyżowaniu z ul. Sokalską | 15 000 |
Budowa progów zwalniających | 48 000 |
SUMA: | 514 000 |
Czy projekt generuje koszty utrzymania w kolejnych latach?
TAK
Łączny koszt utrzymania zrealizowanego projektu w trakcie kolejnych 5 lat (np. koszty sprzątania, energii, wody, bieżących remontów, konserwacji)
SUMA: | 5 000 |
Dodatkowe załączniki
Mapa i zdjęcia do projektu | Budowa Chodnika - Chrzanowska i Sokalska_Mapa i zdj_cia.pdf |
Kontakt do wnioskodawcy
Ocena projektu
Projekt został wstępnie zaakceptowany przez Gabinet Prezydenta.
Wydział Gospodarki Nieruchomościami wstępnie rekomenduje projekt do kolejnego etapu.
Uzasadnienie: Nieruchomości objęte projektem są administrowane przez Zarząd Dróg Miejskich, w związku z tym proszę o zajęcie stanowiska przez ww. jednostkę.
1. Czy wnioskodawca określił dokładną lokalizację projektu:
tak
Proszę ocenić czy określono konkretną lokalizację, a nie np. teren osiedla czy teren całego miasta.
Proszę ocenić czy określono konkretną lokalizację, a nie np. teren osiedla czy teren całego miasta.
2. Czy własność gruntu umożliwia realizację projektu – tzn. czy grunt znajduje się w zasobie Miasta Poznania lub Skarbu Państwa (we władaniu Miasta):
tak
3. Czy prowadzone są postępowania w stosunku do gruntów miejskich, które uniemożliwiałyby realizację zadania:
nie dotyczy
4. Czy nieruchomość zagrożona jest utratą własności:
nie dotyczy
5. Czy projekt ma być realizowany na terenach fortyfikacji poznańskich:
nie dotyczy
Zespół obradował w składzie: Zespół obradował w składzie Katarzyna Przybysz i Bartosz Wein w dniu 24.06.2021 r.
Opiniowanie projektu przez:
-
zarządca terenu
:
Zarząd Dróg Miejskich (ZDM)
Projekt jest rekomendowany do realizacji przez Jednostkę
Karta Oceny Projektu Projekt jest rekomendowany do realizacji: takUzasadnienie Projekt rekomendowany pozytywnie. Realizacja zadania do wysokości środków finansowych.Zespół Obradował w składzie: Paulina Gowin-Sikora, Krzysztof Olejniczak, Heilman Maciej,Kryteria zasadnicze 1. Zgodność z kompetencjami gminy - Czy proponowane zadanie jest zgodne z kompetencjami gminy i zakresem zadań realizowanych przez jednostki miejskie? - tak2. Zgodność z prawem lokalnym - Czy w dniu zgłoszenia projekt jest zgodny z obowiązującymi w Mieście planami, politykami i programami a w szczególności z:- zapisami miejskiego planu zagospodarowania – obowiązującymi oraz będącymi w opracowaniu? (w razie konieczności można zasięgnąć opinii WUiA, MPU, MKZ, MIR, PIM),
- innymi uchwałami Rady,
- zarządzeniami Prezydenta
3. Zgodność z przyjętą strategią i programami Miasta - Czy w dniu zgłoszenia projekt jest zgodny ze obowiązującą Strategią i programami Miasta Poznania? - tak4. Zadanie przewidziane do realizacji w Budżecie Miasta lub Wieloletniej Prognozie Finansowej - Czy proponowane zadanie jest już uwzględnione w Budżecie Miasta lub Wieloletniej Prognozie Finansowej? - nie5. Współpraca instytucjonalna - Czy projekt wymaga współpracy instytucjonalnej? - nie- Czy osoby odpowiedzialne za kierowanie daną instytucją przedstawiły wyraźną pisemną gotowość do współpracy w formie oświadczenia? - nie dotyczy6. Założenie o wykonaniu tylko jednego elementu - Czy projekt zakłada wykonanie wyłącznie jednego z elementów (etapów) realizacji zadania (np. dokumentacji projektowej), które w latach kolejnych będzie wymagało wykonania dalszych jego elementów (etapów), nieuwzględnionych we wniosku na dany rok? - nie7. Realizacja zadania dotycząca nieruchomości będącej własnością Miasta - Czy projekt dotyczy nieruchomości będącej własnością Miasta, na której prowadzona jest działalność komercyjna (nie dotyczy działalności dotowanej przez Miasto), przez którą rozumie się działalność prowadzoną w celu osiągania zysków? - nie8. Komercyjność projektu - Czy projekt ma charakter komercyjny tzn. wynika z niego, że można z niego czerpać bezpośrednie korzyści finansowe (przychody) w związku z realizacją projektu? - nie9. Możliwość realizacji zadania w przeciągu kolejnego roku budżetowego? - Czy możliwa jest realizacja zadania w trakcie roku budżetowego 2022 lub - w przypadku projektów inwestycyjnych, których realizacja wymaga przeprowadzenia czynności przygotowawczych, polegających np. na sporządzeniu dokumentacji projektowej lub pozyskaniu m.in. stosownych pozwoleń, uzgodnień oraz opinii - w trakcie kolejnego roku budżetowego? - tak10. Projekt zakładający budowę pomnika lub innych form upamiętnienia - Czy projekt zakłada budowę pomnika/pomników lub innych form upamiętnienia regulowanych przez odrębne przepisy? - nie11. Zgodność z przepisami prawa - Czy projekt narusza obowiązujące przepisy prawa, prawa osób trzecich, w tym prawa własności, ochrony wizerunku i dobrego imienia? - nie12. Realizacja na terenie miasta Poznania - Czy miejsce realizacji projektu wykracza poza teren Miasta Poznania? - nie13. Czy projekt jest wykonalny technicznie? - Wykonalność techniczna projektu, zgodna z wiedzą planistyczną i inżynieryjną, która polega na analizie m.in. czy:
a) projekt nie narusza norm, standardów oraz przepisów technicznych,
b) projekt jest możliwy do zrealizowania we wskazanej w zgłoszeniu projektu lokalizacji, w tym czy realizacja projektu nie koliduje z realizowanymi przedsięwzięciami Miasta,
c) realizacja projektu we wskazanej w zgłoszeniu projektu lokalizacji nie naruszy gwarancji udzielonej Miastu przez wykonawcę na istniejącą w tej lokalizacji infrastrukturę,
d) dostępne na rynku technologie umożliwiają realizację projektu,
e) do realizacji projektu są wymagane decyzje administracyjne, pozwolenia, zezwolenia, opinie lub inne dokumenty techniczne, a w konsekwencji, czy ich uzyskanie jest możliwe i pozwoli zrealizować projekt w trakcie roku budżetowego,
f) projekt nie zawiera wskazania potencjalnego wykonawcy, trybu jego wyboru lub znaków towarowych. - tak14. Konieczna dodatkowa opinia MKZ - Czy projekt wymaga opinii MKZ? - nie dotyczy15. Możliwość realizacji zadania przez wydział/jednostkę - Czy możliwa jest realizacja zadania w całości przez wyznaczony wydział i/lub podległe mu jednostki? Czy w przypadku projektów inwestycyjnych wszystkie składowe projektu i lokalizacje są możliwe do realizacji przez Państwa wydział/jednostkę?
W przypadku negatywnej odpowiedzi należy skontaktować się z pracownikami Gabinetu Prezydenta. - takKOSZTY Koszt projektu (kwota w zł) - określony przez Wnioskodawcę - 514 000 złKoszt utrzymania projektu w kolejnych 5 latach określony przez Wnioskodawcę - 5 000 złA. Czy wymagany budżet całkowity na realizację projektu jest zgodny z limitami finansowymi wskazanymi w Zasadach PBO22? - takB. Czy łączny koszt utrzymania projektu w kolejnych 5 latach przekracza 30% wartości zgłoszonego projektu? - nie
Koszt projektu (kwota w zł) - określony przez wydział merytoryczny - 2 000 000 złKoszt utrzymania projektu w kolejnych 5 latach określony przez wydział merytoryczny - 1 000 złKoszt oznakowania zrealizowanego projektu - NIE OKREŚLONO KOSZTÓWA. Czy wymagany budżet całkowity na realizację projektu jest zgodny z limitami finansowymi wskazanymi w Zasadach PBO22? - takB. Czy łączny koszt utrzymania projektu w kolejnych 5 latach przekracza 30% wartości zgłoszonego projektu? - nie -
Miejska Pracownia Urbanistyczna
Projekt jest rekomendowany do realizacji przez Jednostkę
Karta Oceny Projektu Projekt jest rekomendowany do realizacji: takUzasadnienie Proponowany projekt znajduje poza zakresem opracowywanego miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego „III rama komunikacyjna – odcinek północny” w Poznaniu (Uchwała Nr L/528/IV/2004 2015 Rady Miasta Poznania z dnia 20 lipca 2004 r.). Pokrywa się tylko w obszarze styku ul. Literackiej z ul. Koszalińską. Na obecnym etapie prac nad projektem miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego przeznacza się pod teren drogi publicznej – klasy zbiorczej (oznaczonego na rysunku planu symbolem KD-Z.1.). Projekt miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego „III rama komunikacyjna - odcinek północny ” w Poznaniu przeszedł procedurę formalno-prawną wynikającą z ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym. Zgodnie z protokołem nr 79/VI/22/2012 z dnia 17 maja 2012 r. z narady Prezydenta m. Poznania z zastępcami Prezydenta, Sekretarzem i Skarbnikiem, plan nie będzie obecnie kierowany do uchwalenia przez Radę Miasta Poznania z uwagi na koszty realizacji przedmiotowego planu oraz sytuację budżetową Miasta Poznania. Biorąc pod uwagę powyższe nie można jednoznacznie przesądzić, że jego obecne założenia projektowe zostaną zatwierdzone przez Radę Miasta Poznania i nie ulegną zmianom. W zakresie zasad modernizacji, rozbudowy i budowy systemów komunikacji dla terenu KD-Z.1 nakazuje się lokalizację: 1) dwóch jezdni z trzema pasami ruchu, w tym dwa pasy podstawowe i dodatkowy pas dla pojazdów skręcających na skrzyżowaniach; 2) skrzyżowania skanalizowanego w kształcie litery T z ulicą zlokalizowaną poza granicą planu; 3) chodnika wydzielonego co najmniej, po północnej stronie ulicy; 4) wydzielonej ścieżki rowerowej po obydwóch stronach ulicy. Inwestycja w zakresie budowy ścieżki rowerowej jest zgodna z zapisami mpzp „III rama komunikacyjna – odcinek północny” w Poznaniu. Całość projektu wchodzi w zakres obowiązującego miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego „Koszalińska i Hezjoda” w Poznaniu (Uchwała Nr XV/118/VII/2015 Rady Miasta Poznania z dnia 14-07-2015). Znajduje się na terenie przeznaczonym pod teren drogi publicznej – klasy zbiorczej (oznaczonego na rysunku planu symbolem 2KD-Z). W zakresie parametrów i wskaźników kształtowania zabudowy oraz zagospodarowania terenów oznaczonych na rysunku planu symbolami 2KD-Z ustala się: Na terenie 2KD-Z: a) lokalizację: - dwóch jezdni z co najmniej dwoma pasami ruchu każda, - przystanków autobusowych w zatokach, - obustronnych chodników i przynajmniej jednostronnej ścieżki rowerowej, b) zakaz lokalizacji stanowisk postojowych dla samochodów. Rekomendacja: W kontekście projektu planu „III rama komunikacyjna – odcinek północny” w Poznaniu nie ma przeciwwskazań do realizacji projektu „Literacka Trasa Rowerowa i Piesza”.Zespół Obradował w składzie: Łukasz Oledzki - główny specjalista ds. kształtowania relacji społecznych MPU
Opinie Rad Osiedli:
-
Administrator Osiedla - OSIEDLE SZCZEPANKOWO-SPŁAWIE-KRZESINKI
Projekt jest rekomendowany do realizacji przez Jednostkę
Karta Oceny Projektu Projekt jest rekomendowany do realizacji: takZespół Obradował w składzie: Krzysztof Filipiak, Magdalena Filipiak, Wiesława Kaniewska, Iwona Kruszona, Irena Najdkowska, Jakub Napierała, Mariusz Przybyła, Paweł Woźniak.Kryteria zasadnicze Czy projekt jest funkcjonalny? - takCzy projekt jest zgodny z istniejącą infrastrukturą? - takCzy realizacja projektu pozytywnie wpłynie na otoczenie? - takCzy projekt zaspokaja potrzeby lokalne? - tak