Kładka Winogrady - Zawady, nad Wartą.
Kategoria
Projekt ogólnomiejski
Nazwa projektu
Kładka Winogrady - Zawady, nad Wartą.
Skrócony opis projektu
Kładka pieszo-rowerowa łącząca Winogrady i Zawady, nad Wartą i wyspą Ostrów Tumski i Cybiną.
Opis projektu
Budowa kładki pieszo-rowerowej nad Wartą i wyspą Ostrów Tumski i Cybiną, łączącej ulicę Winogrady z ulicą Bernata (Zawady) przez dodany odcinek drogi. Zjazd z kładki na teren wyspy Ostrów Tumski umożliwi szybsze i bliższe dojście do ogródków działkowych "Energetyk I" i firm - na północnej stronie wyspy, dla użytkowników tych ogródków działkowych I pracowników tych firm. Dalszy zjazd z kładki na teren za wyspą Ostrów Tumski i Cybiną, umożliwi szybszy i bliższy dojazd na trasę Wartostrady przy ulicy Bernata i do tej ulicy (przez dodany odcinek drogi). Połączenie kładką ulicy Winogrady z ulicą Bernata - ulic wprost wpasowanych w linię połączenia, zdecydowanie ograniczy albo wyeliminuje przechodzenie "dzikim" i niebezpiecznym przejściem wzdłuż torów kolejowych z kierunku Winograd na wyspę Ostrów Tumski, przez osoby skracające sobie drogę tym niebezpiecznym i jednak zabronionym przejściem. Oprócz stworzenia bezpiecznego przejścia łączącego obie strony miasta pomiędzy Wartą i Cybiną obecnie połączone skrajnie przebiegającymi ulicami w stosunkowo dużej odległości, kładka połączy Wartostradę z Winogradami i usunie konieczność podejmowania kilkukilometrowej przeprawy ulicami niedostosowanymi do ruchu rowerowego - bez wydzielonych pasów ruchu rowerowego, a to umożliwi także i bezpieczniejszy dojazd rowerowy między innymi do Warty oraz obiektów nad Wartą (Brama Poznania itd.). Proponowana kładka pieszo-rowerowa znakomicie wpisuje się w rekreacyjno-turystyczny szlak na terenie Poznania i tym samym w układ pieszo-rowerowy miasta, a nadto stwarza realne i racjonalne udogodnienia dla mieszkańców wielu miasta i poprawia wizerunek Poznania jako miasta przyjaznego komunikacji pieszo-rowerowej. Możliwość dostosowania konstrukcji kładki do przejazdów pojazdów Pogotowia Ratunkowego, zdecydowanie zwiększy szybkość i skuteczność ich dojazdu do miejsca zdarzenia, poprzez wykluczenie korzystania z dłuższego dojazdu przez dookólne ulice miasta i możliwych przestojów na tych ulicach. Z uwagi na to, że od ulicy Bernata do Cybiny może zostać wybudowana droga, kładka może być wybudowana tylko nad Wartą i Cybiną bez potrzeby wydłużania jej nad Wartostradą aż do ulicy Bernata.
Lokalizacja, miejsce realizacji projektu
Ulica, rejon ulic
Winogrady, HlondaInne istotne informacje dotyczące lokalizacji
Nad północną stroną wyspy Ostrów Tumski.Potencjalni odbiorcy projektu
Mieszkańcy Poznania. Działkowcy i użytkownicy ogródków działkowych ROD "Energetyk I" oraz pracownicy firm znajdujących się na północnej stronie wyspy Ostrów Tumski. Użytkownicy rowerów. Rodziny z dziećmi. Inne osoby.
Uzasadnienie dla realizacji projektu
Zwiększenie komfortu życia mieszkańców miasta. Usprawnienie i zwiększenie bezpieczeństwa mobilności mieszkańców miasta. Usprawnienie szlaku rekreacyjno-turystycznego miasta i dojazdu do Warty oraz obiektów nad Wartą. Wyeliminowanie konieczności skracania przeprawy z Winograd na Zawady przez "dzikie" i niebezpieczne przejście wzdłuż torów kolejowych na terenie PKP. Szybsza, sprawniejsza i bezpieczniejsza przeprawa z Cytadeli na Wartostradę a dalej do Bramy Poznania i innych terenów nad Wartą. Możliwe i realne zwiększenie bezpieczeństwa i skuteczności dojazdu służb Pogotowia Ratunkowego. Pośrednimi celami inwestycji, są: poprawa atrakcyjności terenów nadrzecznych, pobudzanie aktywności fizycznej mieszkańców, promowanie zdrowego trybu życia, utrwalenie w świadomości mieszkańców alternatywnego środka komunikacji - przeprawa rowerowa lub piesza, ochrona środowiska poprzez promocję poruszania się w sposób alternatywny dla samochodów.
Projektowanie uniwersalne
Czy projekt jest zgodny z zasadami projektowania uniwersalnego:
TAK
Informacje w "Uzasadnienie dla realizacji projektu".
Szacunkowy koszt projektu
Składowa projektu | Koszt [w zł] |
---|---|
Szacunkowy koszt inwestycji ok. 1,2 mln zł, wg kosztorysu "Przykładowe Koszty Realizacji Projektów PBO2022". Brak danych o szczegółowych kosztach inwestycji. Na okoliczność rozpoznania niniejszego wniosku, wnoszę o uprzednie obliczenie kosztów inwestycji, a nadto o zastanowienie się, czy przez ostatnie dwa lata urzędnicy organu już zdołali wyjaśnić sytuację terenowo-prawną w stosunku do gruntów, na których miałaby się znajdować przedmiotowa kładka (część nieruchomości nie znajduje się w zasobie Miasta Poznania i Skarbu Państwa), czy dwa lata od mojej interwencji z 2019 to zbyt krótki okres dla urzędników organu aby potrafili dokonać analizy, konkretnie które części gruntów pozostają pod proponowaną inwestycją i z jakich to powodów nie można tej inwestycji realizować w miejscu na gruntach pozostających we władaniu miasta a trzeba korzystać z sąsiednich gruntów rzekomo uniemożliwiających realizowanie tej inwestycji, czy urzędnicy organu nie chcą tej inwestycji. | 1 200 000 |
SUMA: | 1 200 000 |
Czy projekt generuje koszty utrzymania w kolejnych latach?
NIE
Dodatkowe załączniki
11.05.2021, PBO2022, plan terenu (graficzny) | 11.05.2021, PBO2022, plan terenu (graficzny).jpg |
11.05.2021, PBO2022, plan terenu (rzeczywisty) | 11.05.2021, PBO2022, plan terenu (rzeczywisty).jpg |
Kontakt do wnioskodawcy
Ocena projektu
UWAGA - Zgłoszenie nie zostało zaakceptowane pod względem formalnym
z uzasadnieniem: Lista poparcia projektu została złożona po terminie. Zgodnie z zasadami PBO, listę poparcia składa się w terminie 3 dni od dnia złożenia projektu. Projekt złożony 11.05.21 - listę poparcia dostarczono 31.05.21. Przypomnienie o dostarczeniu listy poparcia zostało wysłane drogą mailową w dniu złożenia projektu oraz w dniach: 13, 20 i 27 maja.
Złożono odwołanie - szczegóły na karcie projektu
Niniejszym składam Zażalenie na Decyzję z dnia 18 czerwca 2021 roku wydaną przez organ administracji samorządowej o nazwie 'Prezydent Miasta Poznania' (Organ) w sprawie złożenia niniejszego projektu - wniosku do PB2022 nie godząc się z nią w całości i wnoszę o:
1. uchylenie zaskarżonej Decyzji w całości;
2. rozpoznanie złożonego projektu - wniosku do PBO2022;
albowiem:
3. stosownie do §2.pkt.4. załącznika nr 1 do uchwały nr XLIII/754/VIII/2021 Rady Miasta Poznania (RMP) z dnia 9 marca 2021 roku, projekt - wniosek do PBO2022 składa się w terminie wskazanym w 'Harmonogramie PBO22', którym jest data dnia 31 maja 2021 roku;
4. stosownie do §2.pkt.5. załącznika nr 1 do ww. uchwały RMP, oryginał listy poparcia składa się w formie pisemnej osobiście w biurze podawczym Urzędu Miasta Poznania w terminie trzech dni od dnia ostatecznego złożenia projektu;
5. oryginały kilku List Poparcia złożonego projektu - wniosku do PBO2022 złożono w dacie dnia 31 maja 2021 roku;
6. skoro dniem ostatecznego złożenia projektu - wniosku PBO2022 jest dzień 31 maja 2021 roku a Listę Poparcia składa się w terminie trzech dni od dnia ostatecznego złożenia projektu - wniosku PBO2022, to termin do złożenia Listy Poparcia trwał do 3 maja 2021 roku;
wobec czego twierdzenia Organu jakoby uchybiono terminowi złożenia Listy Poparcia niniejszego projektu - wniosku do PBO2022 pozostają rażąco chybione.
Żalący
(-) Tomasz Kusiak
Złożono uzasadnienie - szczegóły na karcie projektu
Uzasadnienie
Podczas spotkania w dniu 25.06.21, podtrzymano negatywną rekomendację dla projektów (4, 6 i 9) ze względów formalnych, tj. nie dotrzymania obowiązującego terminu dostarczenia list poparcia. Zgodnie z zasadami PBO22:
„Oryginał listy poparcia wypełniony zgodnie z ust. 3 pkt 2 niniejszego paragrafu składa się w formie pisemnej osobiście w biurze podawczym Urzędu Miasta Poznania w zaklejonej kopercie z dopiskiem na kopercie „PBO22” lub przesyła pocztą/kurierem w terminie trzech dni od dnia ostatecznego złożenia projektu (w przypadku przesłania oryginału listy poparcia pocztą o zachowaniu wyznaczonego terminu decyduje data stempla pocztowego, a w przypadku przesłania kurierem – data nadania przesyłki).”
W ocenie Gabinetu Prezydenta, nie ma podstaw, aby interpretować zasady w sposób przyjęty przez wnioskodawcę, tj., że termin na dostarczenie list poparcia liczony jest od ostatniego dnia składania projektów, przewidzianego w Harmonogramie PBO22 – tj. od 31 maja 2021 r. Pracownicy Gabinetu Prezydenta kilkukrotnie przypominali o obowiązku dostarczeniu list poparcia przez wnioskodawcę. Wszystkie listy poparcia zostały dostarczone po upływie obowiązującego terminu.
Udokumentowanie kontaktu z Wnioskodawcą
Mail w dniu 21.06.21 z zaproszeniem na spotkanie odwoławcze, spotkanie odwoławcze odbyło się w Urzędzie Miasta Poznania 25.06.21.
Zespół Obradował w składzie:
Patryk Pawełczak, Dagmara Woźniak, Michalina Rachelska-Gwóźdź
Decyzja:
Brak możliwości dalszego procedowania projektu
Oczekiwanie na akceptację przez ADMINISTRATORÓW.